„Всеки, роден преди 1990 година разпознава мигновено формите на Trabant”, казва Атанас Вилнер, основател и собственик на дизайнерското ателие Vilner Garage. „Това е автомобил, който е много повече от достъпна форма на транспорт. Той е символ на една ера на разделение, белязала съдбите на няколко поколения”, допълва Атанас Вилнер.

Наричат го източногерманския Volkswagen Beetle

Екземплярът, влязъл във Vilner Garage обаче, е от последните произведени в бившата Източна Германия. На мястото на 2-тактовия двигател на Trabant 601 е монтиран 1,0-литров агрегат от първото поколение на Volkswagen Polo MkI, скоростите вече са долу, между предните седалки, като визията на Trabant 1.1 на практика остава същата, като на 601.

Непроменен до пристигането си във Vilner Garage

„Създадохме интериор, какъвто Trabant никога не е имал. Избрахме карирания десен, за да остане верен на ретро стила, като същевременно използвахме най-съвременните методи за изработка”, казва Атанас Вилнер. Салонът е обвит в текстил и дублирана кожа. Последната се нарича така заради меката подплата, което и придава специфичен обем и я прави също толкова приятна на пипане, колкото и за окото.

Седалките са облицовани кожа Ivory Soft, в средата е поставен кариран текстил, а подглавниците умишлено са оставени в оригинален вид. Таблото също комбинира финия естествен материал с текстил, като цветът на винтидж кожата там е Charcoal Black.

Значка с номер 21 заменя всички емблеми на Trabant

Кормилото е Momo, облечено с черна кожа и съшито с контрастни шевове, като в средата е поставена значка с номер 21. „Сменихме всички емблеми на Trabant с любимото число на собственика”, казва Вилнер. „Поставихме го и на B-колонките, в центъра на джантите, на вратите и дори на покрива на колата”. Таванът отвътре е изцяло покрит с раиран текстил, какъвто е положен и в основата около кожения лост на 4-степенната механична скоростна кутия. Радиото изглежда старо, но ретро визията му прикрива модерна техника.

Външният вид е запазен, но изпъква с модерни акценти

Екстериорът запазва познатата визия, но изпъква с модерни акценти. Фаровете са изцяло LED, като дневните светлини дублират и функцията на мигачите. Всички панели на колата са напълно ревизирани, таванът е получил графика 21, повтаряща изпълнението на салона, която присъства и на вратите. Джантите също са получили специално отношение във вид на текстилна обработка и централни капачки с любимото число на собственика. С най-ексклузивния Trabant у нас, българското дизайнерско ателие Vilner Garage отново доказва, че може да направи автомобил, достоен за най-престижния музей на изкуството.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на компактния SUV идва у нас с модерни технологии и двигатели

Новият Range Rover Evoque е еволюция на оригинала

Второто поколение на компактния SUV идва у нас с модерни технологии и двигатели

Още с появата си на пазара през 2011 година, Range Rover Evoque се превърна в първият луксозен компактен SUV. За това време моделът спечели над 220 международни награди и реализира над 800 000 продажби на автомобили в световен мащаб. В края на миналата година Land Rover представи новия Range Rover Evoque, който е усъвършенствана еволюция на оригинала. Той отговаря на потребностите на съвременните клиенти, благодарение на съчетанието между славното наследство на легендарната британска марка и свръхмодерните технологии, използвани в колата.

Новият френски турбодвигател „мирише” нафтата и харчи 3,2 литра на 100 километра

Peugeot 301 получи най-икономичния дизелов мотор

Новият френски турбодвигател „мирише” нафтата и харчи 3,2 литра на 100 километра

Французите от Peugeot винаги са правили модерни и иновативни автомобили, но в същото време са поддържали в гамата си и един бюджетен модел. От няколко години това е Peugeot 301. Успехът на седана се дължи на стилния външен вид, просторния салон и огромния багажник, надеждните двигатели, както и на специално подсилено окачване. Отскоро Peugeot 301 е оборудвано с новия турбодизелов двигател 1.5 BlueHDi с мощност 102 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия.

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel Grandland X стана хибрид и тръгна на ток

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel представи изцяло новата хибридна версия на Grandland X, наречена Hybrid4. Моделът с plug-in хибридно задвижване PHEV и двойно предаване на Grandville X поема ролята на флагман във високопроходимата гама на Opel, включваща Crossland X и Mokka X. Новият модел може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава силата на 1,6-литров бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на гориво сочат средно 2,2 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км.