0

П рез миналата година BMW представи на пазара най-големия си високопроходим автомобил, който логично носи индекса X7. Моделът се предлага с няколко варианта на задвижване, като безспорно най-интересната е M50d. Под капака на BMW X7 M50d има 3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с четири турбокомпресора и мощност 400 к.с., а максималният въртящ момент е 760 Нм. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и двойно предаване xDrive. Цената на BMW X7 M50d започва от 209 050 лева и лесно може да достигне четвърт милион лева.

През миналата година BMW представи на пазара най-големия си високопроходим автомобил, който логично носи индекса X7. Моделът се предлага с няколко варианта на задвижване, като безспорно най-интересната е M50d. Под капака на BMW X7 M50d има 3,0-литров 6-цилиндров дизелов двигател с четири турбокомпресора и мощност 400 к.с., а максималният въртящ момент е 760 Нм. Двигателят е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия и двойно предаване xDrive. Цената на BMW X7 M50d започва от 209 050 лева и лесно може да достигне четвърт милион лева.

„Недопустимо е да продаваш флагман на престижна марка, като BMW, с подобни пропуски в салона”, казва Атанас Вилнер. „Още повече, че в случая не става въпрос само за върховия модел BMW X7, но и за върховото му изпълнение M50d”, уточнява създателят на Vilner Garage. Вилнер визира най-вече оставените голи пластмасови повърхности, като основите на седалките и големия панел с поставки за чаши и USB букси на втория ред. Заводските шевове в горната част на таблото също не са перфектни.

„Това е най-твърдата пластмаса в съвременна кола на марката, на съвсем видимо място. Освен това, конкретният автомобил е и с така наречения разширен кожен пакет, което прави нейното присъствие още по-недопустимо. В основите на седалките са вградени бутоните за тяхното управление, които са предпоставка за чест допир. Дали ще ви е приятно да си припомняте, че сте дали около четвърт милион за тази кола всеки път, когато докосвате тези твърди и грапави панели? На мен не би ми било”. казва Вилнер.

Заводска кожа за долната част на таблото и корите на вратите

За да превърне салона на BMW X7 в наистина подобаващ за The President, както BMW наричат X7, дизайнерите от Vilner Garage са използвали абсолютно същата кожа, с която са облечени седалките. „Поръчахме няколко квадратни метра кафява кожа Merino Tartufo директно от производителя”. С нея майсторите на ателието са тапицирали долната част на таблото и корите на вратите, като на места са повторили оригиналния ромбоиден мотив от седалките на BMW Individual. Той е поставен и в долната част на централния тунел, където от Vilner са перфорирали и логото на модела X7. Шевове са контрастни, а джобовете на вратите са покрили с фин флок. Воланът е оставен недокоснат, изпълнен много добре още от фабриката.

„Повече от 2 квадратни метра кожа поставихме на гърбовете на седалките”, казва Вилнер. Споменатите контролни панели в долната част на седалките, продължението на B-колонките, чак до самия под, както и конзолата за управление на климатика на втория ред, също са облечени с оригиналната кожа Merino Tartufo. Майсторите от ателието са използвали кожа дори около панорамния таван Sky Lounge, където също са повторили ромбоидния мотив от програмата BMW Individual.

Самият таван е коренно различен от този, с който идва заводското BMW X7 M50d. Модификацията се оборудва стандартно с M-пакет и черна алкантара, но от Vilner са заменили отнемащия от уюта тъмен материал с кафява алкантара, допълваща топлото трюфелно излъчване на салона. Тя се простира по А-, B- и C-колоните, като продължава чак до самия багажник. С кафява алкантара е обвит и пластмасовият панел с поставките за чаши на втория ред, с перфорация X7, каквато може да се види и на изработените от ателието възглавнички за подглавниците на същите места.

Отличителен контраст е синият цвят на предпазните колани, като комбинацията между кафяво и синьо е често използвана от Vilner, всеки път обаче по различен начин. От синя лента, идентична с тази на коланите, е изработена и презрамката на специалната пасваща на интериора спортна чанта. Сакът мигновено може да бъде разпознат, като изделие на програмата BMW Individual, заради ромбоидните мотиви и кожата Merino Tartufo, само че е дело на Vilner.

„В каталога на модела BMW пишат: „Разширеният кожен пакет на BMW Individual свидетелства за безупречно качество”. На тяхно място обаче, аз не бих използвал думата разширен. Не ме разбирайте погрешно обаче, BMW X7 е супер луксозен и технологичен автомобил. И много хора няма да обърнат внимание на дребните недостатъци на салона, които отбелязваме. Ние обаче сме затова, за да изглаждаме тези недостатъци, именно за онези, които ги забелязват”, завършва коментара си Вилнер.