Вижте при какви условия училища ще минават на онлайн обучение

Вижте при какви условия училища ще минават на онлайн обучение

Здравното министерство посочи кога и при какви условия даден клас или училище ще преминават в дистанционна форма на обучение. Това решение ще се взема спрямо ситуацията в дадена община - типът на разпространението на заразата, 14-дневна заболяемост на 100 000 население в населеното място, седмичният ръст, засегнатите групи и процентът отсъстващи ученици, поради заболяване, сравнимо с COVID-19. От данните става ясно, че са разработени пет сценария спрямо изброените критерии.

Най-лошият сценарий е при общините в червената зона – с над 120 заболели на 100 000 население в населеното място. Ако в дадена община има повсеместно разпространение – големи огнища, устойчиво предаване на инфекцията и се наблюдава увеличават се хоспитализациите и смъртните случаи, не се взема предвид дали е отчетен положителен седмичен ръст. По отношение на засегнатите групи се следи дали те са основно на активната (24-59 г.) възраст или детската възраст, или пък са в различни възрастови групи. При учениците пък се следи за отсъствие на и над 20% от присъстващите в дадена паралелка ученици или на и над 15% от учениците по медицински причини, свързани с поява на симптоми на COVID-19. При комбинация от тези критерии и влошаване на епидемичната обстановка в населеното място, по препоръка на РЗИ или областния оперативен щаб, училищата в населеното място преминават в неприсъствено обучение, независимо от броя на отсъстващите ученици. Онлайн ще се учи и при отсъствие на и над 15% от учениците по медицински причини, свързани с поява на симптоми на COVID-19. При отсъствие на и над 20% от присъстващите в дадена паралелка ученици пък целият клас ще преминава на неприсъствено обучение. През останалото време училищата провеждат присъствена форма на обучение и спазват се задължителните и препоръчителни здравни мерки по отношение на хигиена на ръце, физическа дистация, дезинфекция, носене на защитни маски. При наличие на заразен ученик/учител и след оценка на риска паралелката/паралелки преминават на дистанционна форма на обучение. При установена тенденция за нарастване на броя на отсъстващи ученици със съмнение за COVID-19 (над двама ученика) в една паралелка или в две и повече паралелки, училището информира РЗИ своевременно.

Малко по-лек е вариантът, ако областта е в оранжевата зона – със заболеваемост между 60-119.9 на 100 000 и седмичен ръст между 20 и 50. В същото време там се наблюдават семейни огнища, огнища в трудови или детски/ученически колективи, но пък няма устойчиво разпространение на инфекцията. В тези случаи при отсъствие на и над 20% от присъстващите в дадена паралелка ученици, тя ще преминава на неприсъствено обучение. При отсъствие на и над 15% от учениците по медицински причини, свързани с поява на симптоми на COVID-19 , също ще се учи онлайн. При установена тенденция за нарастване на броя на отсъстващи ученици със съмнение за COVID-19 (над двама ученика) в една паралелка или в две и повече паралелки, училището информира РЗИ своевременно.

Когато областта попада в жълтата зона със заболеваемост между 20 и 59.9 на 100 000 , има седмичен между 20 и 50 и същото време там се наблюдават семейни огнища, огнища в трудови или детски/ученически колективи, но пък няма устойчиво разпространение на инфекцията. При отсъствие на и над 20% от присъстващите в дадена паралелка ученици или при отсъствие на и над 15% от учениците в учебното заведение по медицински причини, свързани с поява на симптоми на COVID-19 е необходимо да се проведат изследвания сред заболелите ученици за наличие на SARS-CoV-2. При положителни резултати се поставят под карантина засегнатите паралелки. Провежда се наблюдение на развитието на епидемичната обстановка и при влошаване - училището преминава в дистанционна форма на обучение.

Ако областта в жълтата зона, но седмичният ръст е между 10 и 19 и няма огнища или голям брой процент ученици и учители, ще учат онлайн само отделни паралелки при положителен случай на ученик или учител. Въвежда се ежедневно и поименно отчитане на отсъстващите ученици по паралелки и учители по причини с насоченост към отсъствия по медицински причини, свързани с поява на симптоми за COVID-19.

При най-лекия сценарий е при регистрирани един или повече случаи без да е установено устойчиво предаване на инфекцията. 14-дневна заболяемост на 100 000 население в населеното място трябва да е под 20, а седмичен ръст, приложен в комбинация с типа на разпространение и със заболяемостта за последите две седмици е под 10 на 100 000. В същото време в общината не трябва да има специфични засегнати групи или отсъстващи единични ученици. Тогава отново ще учат онлайн само отделни паралелки при положителен случай на ученик или учител. Въвежда се ежедневно и поименно отчитане на отсъстващите ученици.

Във всички случаи училищата провеждат присъствена форма на обучение. Прилага се стратегията за невзаимодействие на паралелките. Спазват се задължителните и препоръчителни здравни мерки по отношение на хигиена на ръце, физическа дистанция, дезинфекция, носене на защитни маски.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.