Вижте кои спортисти патентоваха свои марки и кои затънаха до уши в бизнесите си
4

Вижте кои спортисти патентоваха свои марки и кои затънаха до уши в бизнесите си

Единственият български футболист, носител на „Златна топка“ - Христо Стоичков, представи вчера своята марка H8S, която ще краси както уникални спортни дрехи и шапки, така и специално изработени суджуци под формата на осмица, селектирани вина и дори книги.

В сайта на Камата – 8hristo.com, могат да се намерят фланелки с изобразени моменти от славната му кариера от САЩ'94 и „Барселона“ за 49,90 лв., мъжка тениска с яка за 59,90 лв. и анцуг с логото му за 139,90 лв.

Стоичков обаче далеч не е първият футболист у нас, който пуска на пазара продукти със своя запазена марка.

ДИМИТЪР БЕРБАТОВ

През декември 2019 г. най-резултатният футболист в историята на националния ни отбор Димитър Бербатов се отдаде на страстта си към рисуването и създаде своя марка дрехи. Брандът DB9 произвежда артикули в силно ограничено количество.

Със съдействието на King Football пък Бербо се погрижи всеки клиент да получава лично послание от него чрез мобилно приложение. Апликацията може да гарантира на купувачите и че продуктът е оригинален.

„Така продуктите ми ще оживяват всеки път, когато сканирате логото на D9B или верифицирате, че продукта е ваш чрез NFC тага! Специалистите наричат това ексклузивно съдържание, а аз – лично отношение към ценителите на истинското и специалното”, разясни тогава бившата звезда на „Леверкузен“, „Тотнъм“ и „Манчестър Юнайтед“.

В онлайн магазина в сайта му могат да се намерят тениски, шапки, суитчъри и бельо с неговата марка и креативен дизайн на цени между 38 и 95 лв.

БЛАГОЙ ГЕОРГИЕВ

В средата на миналата година и Благой Георгиев пусна своя марка дрехи. Заради логото му BG7 мнозина го упрекнаха, че копира звездата на световния футбол Кристиано Роналдо, който държи марката CR7. Според Джизъса обаче той използвал съкращението от преди 10-15 години, а 7 било любимото му число. „Не искам да ме сравняват нито с Роналдо, нито с никой", отсече тогава Благо.

Отличителното в неговата линия е, че предлага и женски модели спортни комплекти, които, естествено, са рекламирани от половинката му Златка Райкова. Цените варират от 27 лв. за тениска до 109 лв. за комплект с къси гащи.

НИКОЛАЙ МИХАЙЛОВ

Макар и не със своя марка в модния бранш преди 4 години влезе и вратарят Николай Михайлов. Като представител за България на Diesel той държи няколко магазина в софийските молове.

ЦВЕТАНА ПИРОНКОВА

Със своята марка екипировка на пореден турнир от „Големия шлем“ вече играе и тенис звездата ни Цветана Пиронкова. Тя даде официален старт на модната си линия Pironetic с откриването на онлайн платформа през 2018 г., макар 2 години преди това да загатна за намеренията си като игра на "Уимбълдън" в собствен екип от едноименния бранд. За разлика от останалите, нейната линия е насочена изцяло към активните дами, които могат да открият сутиени, потници, фланелки и клинове в различни разцветки и размери от 17 до 84,90 лв.

ИВЕТ ЛАЛОВА

През 2016 г. най-бързата българка Ивет Лалова също представи ексклузивна и лимитирана серия дрехи. Серията бе колаборация с графичния артист Дидо Пешев, познат повече с артистичния си проект Brave Moustache. Той разработи специалния дизайн с диамантено сърце по идея на Ивет. На вътрешната страна на всяка тениска пък бе отпечатано специалното послание, изписано ръчно "Follow your heart on the track called life" (Последвай мечтите си на пистата, наречена живот). Продуктите бяха лимитирани до 150 броя, изработени от висококачествен 100% органичен памук и ръчно отпечатани. Оттогава обаче Ивет не е правила втора колекция или нова инициатива в тази посока.

ПРОВАЛЕНИТЕ БИЗНЕСИ НА ЗВЕЗДИТЕ

Тези начинания обаче далеч не означават, че известните ни спортисти се справят добре както на терена, така и в бизнеса. Самият Стоичков има неуспешен опит да премине от футболната си кариера към другия живот първо с мениджърската агенция в партньорство с арабина Яфа, която се провали в опита да урежда контроли на националите, а после направо се оплете в мрежите на Любо Пенев заедно с голяма част от колегите си от Пеневата чета в опита им да създадат собствена банка.

Всъщност, именно Чичовото държи палмата по провалени бизнес начинания от поколението от САЩ'94.

През 2009-а той стигна до забрана да напуска страната по решение на Областна дирекция на МВР – Бургас, след като се озова със запорирано имущество на стойност 2,3 млн. лева заради необслужван кредит. Смята се, че сумата е била предвидена за последния му проект - строеж на вилно селище в морското селище Лозенец, който така и не видя бял свят. Като емблема за провалените бизнеси на Любо Пенев е опожареното му преди години заведение „Валенсиана“ в центъра на София.

С провален бизнес със заведения може да се „похвали“ и бившият капитан на националите Ивелин Попов. През 2015 г. той купи на жена си – фолк певицата Елена Паришева, бар в столичния квартал „Красна поляна“, който не само не успя да възвърне вложените около 100 бона средства, но не след дълго и фалира.

Мартин Петров пък загуби 3,8 млн. лн., източени от личния му банкер в продължение на години.

С годините западнаха и двете бизнес начинания на Екзекутора на „петлите“ Емил Костадинов, който за известно време държеше заведение в Несебър и управляваше фирма за маршрутки в София.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.