През изминалите 10 години Виваком изгради доверие в обществото. Един от най-значимите примери е националната Операция „Жълти стотинки“. През следващите години фокус ще бъде дигитализацията на образованието, казва в шефът на комуникациите в мобилния оператор.

- Госпожо Вуткова, Виваком стана на десет години. Какво се промени в бранша и телекома за десетилетие?

- През изминалите 10 години Виваком изгради доверие в обществото не само като стабилен и устойчив телеком, който предлага актуални и иновативни продукти и услуги на клиентите. Компанията се наложи като важен фактор за напредъка и развитието на цялото общество. Смело мога да заявя, че през изминалите 10 години ние установихме традиции в провеждането на социално-отговорна политика, която реално дава отражение върху напредъка и развитието на цялото общество. Това е израз на разбирането ни, че днес в света, в който живеем, е недопустимо една организация да няма активна позиция и дейности за развитие на средата, в която работи – и това в никакъв случай не е самоцел в името на позитивния имидж. Ключът е в това всяка фирма да осъзнае своето място в екосистемата на обществото и да е наясно как трябва да допринася със своята дейност така, че цялата общност да се развива. Ние във Виваком създадохме много ясна и обоснована стратегия, която дава резултати. Образованието, развитието на регионите, културата, спортът и благотворителността - стремим се да инвестираме усилия и средства в тези сфери, защото вярваме, че това е начин обществото да върви напред и да се възползва максимално от достиженията на новите технологии.

- Много или малко са десет години за установяване на устойчиви практики в това отношение?

- Щастлива съм да заявя, че за 10 години ние се наложихме в общественото съзнание като компания, която подкрепя много и стойностни проекти за развитие и просперитет, голяма част от които се превърнаха в традиция. В този смисъл 10 години са достатъчно време да се създаде име, но не са достатъчни за всичко, което бихме искали да направим. Пред нас непрекъснато се появяват нови предизвикателства, които ни мотивират. През годините се фокусирахме в няколко големи направления и продължаваме да работим постъпателно и в дълбочина, без да се разпиляваме в множество различни посоки, за да избегнем повърхностното ниво на комуникация и резултати. Това е важен избор, особено за толкова голяма компания като Виваком, към която очакванията са огромни. Ще поддържаме този избор и в следващите години. Ето защо подкрепяме и инвестираме в образованието, културата, развитието на регионите, спорта, заставаме зад значими благотворителни инициативи.

- Споменахте благотворителността като важна част от политиката на компанията за социална отговорност. Кои са акцентите във вашата политика?

- Един от най-значимите примери в това отношение е националната Операция„Жълти стотинки“, която се провежда за девети пореден път. С голямо удовлетворение мога да кажа, че тази година регистрираме засилен интерес към нея от страна на фирми, организации и медии, тъй като в основата си тази инициатива е върховна проява на безкористното добротворчество. От тази година имаме нова кауза – събираме средства в полза на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки. Така младите олимпийци от националните отбори по биология, математика, астрономия, информатика, лингвистика, физика, химия ще могат да се подготвят за участие в международни състезания, да печелят медали, да се развиват и да носят радост на цялото общество. Ние сме убедени, че образованието и науката са основата на доброто бъдеще. Вярваме, че младите хора са двигателят на иновациите, на научните постижения и на икономическия просперитет, и сме много щастливи, че каузата се възприема от цялото общество като стойностна и ползотворна. Хубавото е, че през изминалите девет години дарителската кампания на Виваком се наложи като видима и популярна инициатива и се превърна в традиция, защото ползите от нея са очевидни. От старта си през 2010 година Операция„Жълти стотинки“ е събрала 600 000 лв., с които сме подпомогнали безвъзмездно 4 значими социални каузи.

- Кои са най-значимите проекти в образованието, които развивате?

- За мен това е инициативата „Образование 4.0“, която създаде концептуална рамка на пътя, по който може да се дигитализира българското образование. Само за една година тя се наложи като силно разпознаваема инициатива и беше припозната като непосредствена цел от институциите и участниците в образователния процес. Щастливи сме да заявим, че обществото осъзнава все по-ясно изискванията на съвременната действителност - всички ние – и възрастните, и децата, живеем в постоянен контакт с интелигентните устройства, те са неразделна част от ежедневието ни и го правят по-лесно и удобно. Ето защо всички участници в образователния процес – ученици, учители, родители се нуждаят от нови умения и най-естественото нещо е въвеждането на технологиите в училище, така че да бъдат от полза за учебния процес. Без да се дигитализира, българското образование няма реален шанс да бъде адекватно на изискванията на новия свят.

- Как ще се развие социално-отговорната политика на компанията оттук нататък? Планирате ли нови активности?

- И през следващите години фокус ще бъде дигитализацията на образованието. Ще подкрепяме различни проекти и инициативи, свързани с навлизането на новите технологии в ежедневието на ученици, студенти и учители. Подпомагането на българския спорт и култура ще продължат да бъдат част от нашата социална отговорност. Развитието на регионите също е област, в която работим активно. Предстои ни старт на петото издание на VIVACOM Регионален грант – програма, с която отпускаме средства за реализиране на проекти, които сплотяват местните общности. Хората в по-малки населени места правят чудесни инициативи, с които да поддържат традициите живи, да мотивират младите хора да останат в родните си места, както и да помогнат на по-възрастните да се чувстват по-добре в динамичното ни съвремие. Очакваме с нетърпение новите предизвикателства, проектите в тези сфери ни карат да се чувстваме пълноценни и да вярваме, че работата ни добавя истинска стойност за доброто на обществото ни.

- Кои са най-предпочитаните канали, през които достигате до крайния потребител?

- Освен традиционните канали за реклама голяма част от комуникацията и рекламата вече преминава онлайн и в социалните мрежи. Виваком реагира гъвкаво на променящия се начин за общуване с потребителите. Същността на нашия бизнес е такава, че ние сме тези, които правят възможна комуникацията в социалните мрежи, затова и нашата отговорност как общуваме през тях е може би най-голяма. Ние се стремим езикът и тонът на комуникация с клиентите ни през социалните мрежи да е близък както до тях, така и до същността ни като компания – да бъдем честни, открити, бързи, адекватни и отговорни. Имаме добре разработени канали във Фейсбук и Инстаграм, следват ни хиляди хора. И ние се стремим да ги вдъхновим с нашите каузи и философия, която вярва, че стойностната комуникация е в основата на развитието ни като личности и като общество.

ВИЗИТКА:

Веселка Вуткова е директор „Корпоративни комуникации” във ВИВАКОМ от 2013 г.

Преди това е била регионален бизнес мениджър за Централна и Източна Европа, Близкия изток и Африка в Sony Mobile Communications, Германия

Дълги години е мениджър „Комуникации“ в „Ериксон Телекъмюникейшънс България“ ЕООД, а по-късно и регионален маркетинг мениджър за Балканите в „Сони Ериксон“ – България

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Лидл България и Асоциация „Родители“ с инициатива за здравословно хранене в училище

Лидл България в партньорство с Асоциация „Родители“ и със съдействието на министерство на образованието и науката стартират инициатива за здравословно и балансирано хранене на децата от първи до четвърти клас. Свежото й наименование е „Умници гладници“ и има за цел по забавен и интересен начин да представи темата за балансираното хранене в училище. Инициативата ще обхване над 100 училища в областите София, Пловдив и Варна.

United Group купува Vivacom

Балканската телекомуникационна и медийна компания United Group обяви, че има съгласие за придобиването на водещия български телекомуникационен оператор Vivacom. Сумата на сделката все още не е разкрита, но според различни източници става въпроса за 1.2 млрд. евро, пише Reuters.