"Вера Су" е бил пред реална опасност да се разцепи

"Вера Су" е бил пред реалната опасност да се разцепи. Това обясни капитан Андрей Станев, ръководител на операцията по море, при която корабът беше спасен от скалите мен бряг.

Засядайки край Камен бряг, Вера Су стъпва не на една, а на цели четири скали. 

Пречупването е избегнато със сложни изчисления и 10 тона греди и конструктивни елементи, заварени на точните места, съобщи БТВ.

Недобра преценка на силата, с която "Вера Су" да бъде изтеглен, също е щяло да разцепи кораба, разказва кап. Станев.

"Влекачът е с 40 тона "пауър пул", а аз го изтеглих с 5. Ако дам пълната си мощност, аз ще го разпоря. А разпаряйки кораба, той щеше да потъне", обяснява той. Реална опасност е съществувала и при разтоварването. Разработена е подробна симулация какво ще се случи, ако конкретно количество товар бъде отнето от конкретно място.

Междувременно и след изтеглянето на "Вера Су" от екоминистерството продължават ежедневни проверки на водите в района. Очакват се резултатите от от проби в 7 точки в морето. Такъв ще бъде извършен още два пъти в рамките на две седмици. Последната проверка на водите показа, че азот амониев намалява.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.