0

М инимум около пет часа трябваше да продължи премиерното заглавие за седмицата „Вечните“, ако филмът си беше поставил за цел да изследва достойно всички свои герои. 26-ият филм от киновселената за супергерои на „Марвел“ ни представя за първи път на голям екран образите, които комиксите взаимстват от гръцките божества и митологии. 

Минимум около пет часа трябваше да продължи премиерното заглавие за седмицата „Вечните“, ако филмът си беше поставил за цел да изследва достойно всички свои герои. 26-ият филм от киновселената за супергерои на „Марвел“ ни представя за първи път на голям екран образите, които комиксите взаимстват от гръцките божества и митологии. 

Тук те са безсмъртни извънземни с мисия, която с напредването на сюжета придобива коренно различен смисъл. А многочислеността им изиграва една от най-лошите шеги на филма, чиято крайна продължителност от близо два часа и половина парадоксално е едновременно недостатъчна, но и водеща до прозявки в киносалона.

С режисурата на „Вечните“ се заема последният лауреат на „Оскар“ в тази категория – Клои Жао. Авторката на „Земя на номади“ не е създадена за комерсиалното кино обаче и това си личи. Тя се опитва да пречупи модела на „Марвел“ през призмата на собствените си творчески търсения. А крайният резултат не е задоволителен нито за любителите на независимото кино, представител на което е „Земя на номади“, нито за феновете на супергероите. Жао се впуска в търсене на причинно-следствени и психологични причини за решенията, взимани от поверените й герои. Нещо, което не само е непривично за филмите на „Марвел“, но е и абсолютно невъзможно да се осъществи при наличието на 10 главни персонажа.

Под светлините на прожекторите най-често попада актрисата Джема Чан (Серси), която обаче е неубедителна във втората си роля за филмовата вселена. Дори Салма Хайек и Анджелина Джоли изглеждат опитомени от визуалните ефекти, които за зрителя безспорно са величествени, но за актьора представляват по-скоро пречка в работния процес. Най-пленяващи на екрана са всъщност отгледаните като братя в „Игра на тронове“ Роб Старк и Джон Сноу – или иначе казано Ричард Мадън и Кит Харингтън. Първият от тях окупира голяма част от сцените, като въпреки спадовете и върховете, той все пак получи развитие във „Вечните“. Участието на Харингтън към момента е сведено до санитарния минимум. Въпреки това той успява да привлече зрителския интерес към привидно нормалния си персонаж. А по всичко личи, че в продължението на филма той ще получи доста повече екранно време.

Несъмнено „Вечните“ ще попадне в радара на Оскарите. От една страна, това е филмът с най-разнообразен каст (факт, който изглежда по-скоро самоцелен – б.а.), което е сред важните условия на Академията след „белите“ награди от 2016 г. От друга страна, визуалните ефекти са достатъчно добри, за да се доберат до номинация... А компанията-майка на „Марвел“ - „Дисни“, със сигурност ще инвестира значителни суми в маркетирането на това толкова дългоочаквано заглавие и пред Оскарите. Това не е случайно – това е най-скъпият филм на студиото за супергерои за тази година. За направата на „Вечните“ „Марвел“ дава около 200 млн. долара. Голяма част от тях обаче изглежда са отишли по сметките на компютърните ефекти и грандиозния, но неефективен актьорски състав.

„Вечните“ потеглят на своя поход и към българските фенове на „Марвел“ от петък. С част от родните любители на супергероите обаче Анджелина Джоли и компания имаха шанса да се срещнат и няколко дни по-рано. Така, сред първите зрители на продукцията у нас бяха Павел и Венци Венц, Китодар Тодоров, Антон Порязов, Ваня и Евгения Джаферович, Павел Колев и Ицака, Къци Вапцаров и др.

Павел Николов от дуото Pavell & Venci Venc' и приятелката му Кристина Нгуен