Вече и младежите ще имат възможност да извършват онлайн банкиране и едновременно с това да спестяват. Това предвиждат иновациите на Първа инвестиционна банка (Fibank), които влизат в сила от днес.

Преди 3 години Fibank предложи карти за деца на възраст между 6-18 години, които да служат както като разплащателно средство, така и като средство за достъп в училище. Обратната връзка от пазара обаче показа, че децата често си забравят картите, затова бяха създадени и силиконови гривни и ключодържатели, с които да се правят безконтактни плащания. Дори тогава родителите не са имали доверие на децата си да плащат в интернет сами, сочат данни на проучване на Fibank.

“По нови данни от ноември 2018 г. разбрахме, че тенденцията се е обърнала и

92% от родителите биха издали карта на децата си”,

коментира директорът на “Маркетинг и реклама” в банката Илона Станева. Основните стоки, които се купуват, са дрехи, обувки, книги и игри, а начинът за плащане е родителската карта. Именно заради тези резултати Fibank съвместно с Асоциация “Родители”, Mastercard и Фондация “DigitalKidz” въведоха иновации, разпределени в различни категории, всяка една от които в насока дигитализация. “Дигиталните карти са подарък както за децата, така и за родителите, защото така малките се възпитават на финансова грамотност”, коментира председателката на Фондация “DigitalKidZ” Ивелина Атанасова, съвместно на която е осъществен проектът.

Една от иновациите дава възможност за онлайн банкиране на най-малките като наличността по сметката може да се следи от родителите през цялото време. Това ще става чрез имейл или SMS известия, за да не се нарушава личното пространство на тийнейджъра. “Подобна функция е предимство за семейството, защото

така детето се учи да поема отговорност”,

обясни директорът по “Карти и картови разплащания” във Fibank Теодор Петров.

При дигитализиране на картата децата ще могат да плащат и с телефона. “За момента това се поддържа единствено от телефони с NFC засичане и Android, ползвателите на iPhone няма как да се възползват”, обясни пред “Монитор” Станева.

За целта тийнейджърът трябва да има физическа дебитна карта, която да дигитализира, а след това ще може да използва както нея, така и телефона. Опцията се предлага за деца на възраст между 14-18 години.

Проучвания на банката показват, че 58% от родителите смятат, че дигиталната карта е по-сигурна.

Третата иновация е възможността за спестяване. “С нея могат да се правят транзакции от картата към сметката като основната цел е да научим децата какво е спестовност”, каза директорът по “Виртуално банкиране” Лъчезар Венков. По негови думи живеем в дигитализиран свят, а децата израстват с технологии. Той допълни, че дизайнът е изчистен, за да улесни работата със сметката и да не затруднява младите. “Целта е да имат хубаво изживяване”, допълни Венков.

Друга новост е и вторият тираж на наръчника за родители, който разбива най-големите митове за децата и парите. В него стереотипи като това, че децата не могат да боравят с пари и че не са част от семейния бюджет, биват оборени, а възрастните намират полезни съвети. Малките книжки се дават на учители, които ги разпространяват на родителите, а при заявка, всеки може да си ги закупи. “Основната цел е да създадем една училищна общност за финансово ограмотяване”, каза пред “Монитор” изпълнителният директор на Асоциация “Родители” Яна Алексиева. Очаква се скоро наръчниците да бъдат достъпни и на сайта.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Отпускат още 15 млн. лв. за реклама на туризма

1,2 млрд лв. са приходите от Слънчев бряг (ОБЗОР)

Отпускат още 15 млн. лв. за реклама на туризма

Туристическият сезон на юг е бил успешен, сочат данните от статистиката. Първенството по приходи в сектора безапелационно държи най-големият ни морски курорт Слънчев бряг, който дава 20% от приходите в сектора. Близо 1,2 млрд. лева са приходите от реализирани нощувки в хотелите там. 

Аврамова: Налага се разширяване на „Тракия“ между София и Пловдив

Автомагистрала "Тракия" е отесняла в участъка между София и Пловдив в двете посоки и се налага да бъде разширена. Това заяви от парламентарната трибуна министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на парламентарен контрол.

Два пъти повече чужденци от трети страни работят у нас без разрешение

Два пъти са се увеличили случаите на работещи чужденци от трети държави без разрешение за достъп до пазара на труда у нас, като броят им достига до 99, сочат данните на Главната инспекция по труда (ГИТ) за проверките в морските курорти, цитирани от БТА.