ВАС реши:

ВАС реши: "Соф кънект" ще бъде концесионер на летище София

Консорциумът „Соф кънект“ ще бъде концесионер на столичното летище, след като Върховният административен съд остави в сила решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). С него е потвърден изборът от Министерството на транспорта, информационните съобщения и технологии на концесионер на летище София, с което за концесионер е определено обединението.

Останалите участници в процедурата оспорваха пред съда решението на регулатора от 14 ноември 2019 г. Делото пред беше образувано по касационни жалби на трима от участниците в процедурата за избор на концесионер на софийското летище. Това са консорциум „Витоша“; консорциум между "Еърпортс Де Пари" ЕС.ЕЙ и "ТАВ Хавалиманларъ холдинг" А.Ш.“, както и участникът "Фрапорт България". Припомняме, че през ноември КЗК остави без уважение четирите жалби по процедурата за концесия на летище София.

Съдът е приел, че КЗК е осъществила нужния контрол по законосъобразност и се е произнесла в рамките на проучването, което е регламентирано в Закона за концесиите. Тричленният състав на ВАС е установил също, че правилно КЗК не е открила нарушения при провеждане на процедурата, а също и несъответствия между офертата на спечелилия участник и документацията за възлагане на концесията.

Върховните съдии приемат, че КЗК е извършила дължимата проверка по законосъобразността на действията на министъра на транспорта, информационните съобщения и технологии както в процедурата за допускането до участие, така и по отношение на съответствието на определения за концесионер консорциум с критериите за възлагане на концесията, посочени в техническата документация.

Решението на тричленния състав на съда като първа инстанция подлежи на обжалване пред петчленен състав на съда.

Министерство на транспорта избра през миналото лято за концесионер фонда Meridiam, който ще си партнира с Strabag в обединението "Соф Кънект" и има договор за оператор на летище Мюнхен. Кандидатът даде най-ниска оферта за инвестиции и трета поред оферта за концесионно плащане.

Операторът на аеропортът в немския град, което е първото европейско летище с 5 звезди, ще управлява и най-голямото българско летище.

До 2022 г. ключовите инвестиции, които ще бъдат забелязани незабавно от потребителите, са промененото конфигуриране на Терминал 1 и Терминал 2 с нови ръкави за качване в самолета и паркинг за автомобили.

До 2030 г. ще бъде изграден новият Терминал 3. След извеждането от експлоатация на Терминал 1 на негово място ще има карго терминал.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.