„Целта пред туристичския бранш във Варна е да не допусне значителен спад през настоящия летен сезон. Ако има спад, надяваме се той да е в рамките от 3 до 5 %. Опитваме се да задържим нивата от миналата година.

За ръстове трудно може да се говори. Засега летният туристически сезон е успешен и хотелите във Варна са препълнени“, заяви пред Дарик-Варна председателят на местната асоциацията на ресторантьорите и хотелиерите Павлин Косев. Според него, не бива да се правят генерални заключения от една публикация на снимка с празни шезлонги на плажа.

„Малко на плюс, малко на минус, но горе-долу държим нивата от миналата година, която беше изключително успешна. Да не се лъжем, тази свръхуспешна година се дължеше на геополитическата ситуация в съседните страни”, коментира Косев. Той добави, че на някои туристически пазари, като румънския, има значителен ръст за месеците май и юни.

„Всичко зависи от мениджмънта на отделните хотели и на кои пазари се работи. Ако един хотел работи само на немския пазар, от който има отлив на туристи, това би било проблем за него и мениджмънта трябва да се преориентира”, обясни специалистът.

Освен повишаване на заплатите, много от хотелиерите вече „ухажват” служителите си със социални пакети и организиране на тиймбилдиги. „Отношението на работодателя към персонала вече е много по-различно, в сравнение с предишни години”, смята Косев.

Според него, собствениците на апартаменти за нощувки правят голям дъмпинг в цените на хотелите, като в същото време повечето от тях са в сивата икономика.

По темата: Варна туризъм
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

„Една пета от гостите идват у нас заради културно-историческия туризъм”

„Културно-историческият туризъм е ключов в програмата ни за утвърждаване на България като целогодишна дестинация. В тази посока работим активно, откакто създадохме осемте културно-исторически дестинации преди четири години. След тяхното формиране всички включени обекти бележат ръст на посещенията, някои със 100 процента.” Това заяви във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в тържествата за 111-годишнината от обявяване на независимостта на България. 

Древни църкви, скален водопад и най-големият въжен мост привличат туристи

Средновековни църкви с уникална архитектура и стенописи, панорамна гледка от един от най-високите водопади в България и най-големият въжен парк в страната. Това са само част от туристическите проекти на около час път от София, реализирани по управляваните от МРРБ програми за трансгранично сътрудничество с Република Северна Македония и със Сърбия.

Ангелкова: Блогъри и влогъри ще рекламират България (ОБНОВЕНА)

Блогъри и влогъри ще рекламират България като туристическа дестинация, каза днес във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова. По думите й предстои среща с популярни български и чуждестранни личности, които се занимават с такава дейност, като фокусът на разговорите ще бъдат възможностите за културно-исторически туризъм у нас.