Голяма част от страните-членки в Европейския съюз (ЕС) подкрепиха идеята данните, които летищата взимат от нас, вече да се събират и когато пътуваме с високоскоростни влакове из континента, предават от британското издание „Гардиън“. Проектът е разширение на директива, която се отнася единствено за въздушните пътници.

Директивата, която урежда начините за съхранение на данни, посочва, че

до момента 42 различни типове информация

се събират предварително от тези, които имат резервирани полети или чартъри на територията на Европейския съюз (ЕС). Това включва домашен адрес, информация за банковата карта, номер на полета, маршрут, както и данни за багажа. Всички те се използват от полицията и от органите по сигурността, за да може да следят пътниците преди излитане и бързо да идентифицират потенциални терористични или други видове заплахи. Сега обаче има предложение същите данни да се взимат при използване на сухоземните пътища. Въпреки опасенията в някои от столиците, че това действие би могло да доведе до забавяне и нарушаване на личния живот на гражданите, голяма част от страните-членки са съгласни с идеята, сочат данни от вътрешни документи.

Според документ на ЕС, публикуван от сайта Statewatch,

83% от държавите подкрепят идеята

директивата да се разшири и да започне да се отнася и за морския транспорт, а 76% смятат, че трябва да се приложи и при железниците. 67% са „ЗА“ директивата да се приложи и при международните автобуси, но предложението не е приоритетно като се има предвид логистичните проблеми, които би могло да предизвика. „Като цяло, страните-членки са съгласни с идеята, но според тях е важно първо да се приложи директивата за събиране на данни, която да потвърди, че различните единици за информация на пътниците ще се справят с огромното количество данни“, пише още в документа. По-рано това лято от Европейската общност на железопътните и инфраструктурните компании, която представя транспортния сектор, поясниха, че международните влакове от и за Белгия може да се забавят с 20-30 мин. заради промени в законодателството, които страната скоро ще въведе. Белгийските власти пък изпробват и проект, с който

проверяват дали данните от билета за влака съответстват на тези в личната карта

или паспорта. Според друг документ, написан от финландското правителство, правоприлагащите органи не се справят с увеличилия се брой пътници в и извън Европа. „Увеличаващият се брой пътувания между границите води до престъпления по същите граници като влизане на мигранти от трети страни, и дори такива, които внасят наркотични вещества, или терористи“, пишат финландците в документа. Каквото и разширение на директивата да има, то ще трябва да бъде разгледано от Европейския парламент, а оттам всяка страна-членка ще разполага с 2 години, за да преведе правилата и да ги въведе в законодателството си.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

БДЖ ще вози с 20 минути по-бързо

В конкуренция с рейсовете железниците ще возят до шест града с 20 минути по-бързо. От средата на декември, когато влиза в сила новият график за движение, пътниците ще стигат ускорено до Пловдив, Стара Загора, Бургас, Варна, Благоевград и Горна Оряховица.

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов

Екологичност и безопасност са предизвикателства пред индустрията

На всеки 10 автомобила само един е нов, показва статистиката на автопарка в България. Всички останали са стари коли, често неотговарящи на стандарта Евро 4, 5 и 6. Безспорно най-добрата алтернатива на тази крайно негативна тенденция остават електромобилите, отбелязаха вносители и производители на коли на Международния автомобилен салон София 2019.

Петте най-евтини модела на автосалона в София

Столичният автосалон отвори врати в петък. Представяме ви по 5 предложения в най-достъпния клас:

Citroen C3 (19 770 лв.)

Малкият хечбек се представя отлично на пазара след излизането си, като на автосалона в София се предлага специална версия на тази атрактивна цена.