0

У нас могат да се видят и най-новите модели на Lamborghini, Ferrari, Rolls-Royce и Bentley. Благодарение на колоритната автомобилна картина, рядко българинът може да бъде впечатлен от някоя нова кола. Все още обаче има и автомобили, които не струват цяло състояние, но предизвикват сензация на пътя.

По време на тестовото шофиране на новата електрическа Honda E, симпатичната малка кола събра стотици усмивки и лайкове (вдигнати палци). Освен това, докато шофирам новата Honda E трябваше да отговарям и на множеството въпроси, които ми задаваха любопитните хора - само на ток ли върви, как се зарежда, колко километра минава, колко струва.

У нас могат да се видят и най-новите модели на Lamborghini, Ferrari, Rolls-Royce и Bentley. Благодарение на колоритната автомобилна картина, рядко българинът може да бъде впечатлен от някоя нова кола. Все още обаче има и автомобили, които не струват цяло състояние, но предизвикват сензация на пътя.

По време на тестовото шофиране на новата електрическа Honda E, симпатичната малка кола събра стотици усмивки и лайкове (вдигнати палци). Освен това, докато шофирам новата Honda E трябваше да отговарям и на множеството въпроси, които ми задаваха любопитните хора - само на ток ли върви, как се зарежда, колко километра минава, колко струва.

Новата Honda E докосва струните на душата ви почти от момента, в който отвори очите си или, ако не искате да я одушевявате прекалено, от момента на включването на основните светлини. Тя е получила истинско човешко лице и най-подходящата дума за нея може би е „сладуранката”. Едва ли можеш да гледаш това мъниче и да не се усмихваш.

Електрическата Honda E ще ви очарова от пръв поглед, но притежава много повече от прелестния си стил. Външният вид напомня на първата Honda Civic от началото на 70-те години на миналия век. Това е един от онези модели, чийто дизайн е толкова предизвикателен, че успява да накара много хора да се влюбят в нея и те просто започват да чувстват, че малката кола трябва да се появи в живота им.

Новата електрическа Honda E е изградена на изцяло нова платформа, която има минимално сходство с други съвременни модели на марката. Дължината на модела е едва 3894 мм, широчината е 1752 мм, височината - 1512 мм, а междуосието е 2538 мм.

Електромоторът се намира отзад, задвижването е задно, а предното и задното окачване са тип McPherson. Въпреки че отпред няма двигател, няма и багажник, тъй като под капака са разположени инверторите, управляващата електрическа система и конекторите за зареждане. Литиево-йонната батерия се намира се под пода на колата.

Ако външността все пак не ви хване, то интериорът със сигурност ще ви допадне, тъй като на пазара няма нищо друго подобно. Салонът копира стила на 70-те години и в същото време е оборудван с непрекъсната линия от екрани, която се простира по целия преден панел.

Вместо странични огледала, електрическата кола е получила миниатюрни камери, поставени където обикновено се намират огледалата. В двата края на предния панел са поставени 6-инчови екрани, на които се изобразява картината от камерите. Те стоят сравнително близо до местата, където сме свикнали да виждаме огледала, така че не отнема много време за да свикнете.

Можете също така да избирате между стандартен и широкоъгълен изглед на зрително поле, което на практика елиминира слепите зони. Двата екрана обграждат още три дисплея с информация от мултимедийната система и характеристиките на движението. Най-близо до шофьора е 8,8-инчовият дисплей, който показва основните индикатори за функциите на автомобила. Вдясно има два сензорни екрана с диагонал от 12,3 инча всеки.

Вратите отпред са много широки, което прави влизането и излизането от колата много удобно. На предните седалки могат да седнат хора с ръст от 1,50 до над 2 метра, което прави новата електрическа Honda E подходяща за всякакви водачи.

Задните врати са по-малки и се отварят под по-малък ъгъл, така че пътниците отзад няма да имат същия комфорт като предните. Отзад могат да се возят удобно хора с ръст до 1,75 метра, а на по-високите пътници коленете им определено ще опират в облегалките на седалките пред тях.

Тъй като страничните огледала са заменени от камери, а колоните на предното стъкло са много тесни, гледката изглежда много отворена и е почти панорамна. Размерите на багажника са скромни и варират от 171 до 857 литра при сгънати задни седалки. Подът на багажника е висок поради местоположението на литиево-йонната батерия отдолу. Има два кабела за зареждане.

Новата Honda E е оборудвана с литиево-йонна батерия с капацитет от 35,5 кВтч. Според европейския цикъл WLTP автономният пробег на модела с едно зареждане е 222 км със стандартния електромотор с мощност 100 кВт (136 к.с.) или 210 км, ако вземете модификацията Advanced, която включва по-мощен електромотор със 113 кВт (154 к.с.) и по-големи 17-инчови джанти.

Този пробег е напълно достатъчен за ежедневните градски маршрути на почти всички потребители и съм съгласен, че е най-разумно новата Honda E да се използва предимно в града. Ако искате да пътувате на дълго разстояние, може да се наложи да спрете и да презаредите. Хубавото е, че можете да получите 80% от заряда само за 30 минути, ако намерите станция за бързо зареждане с 50 кВт. На стенна станция зареждането отнема от 4 до 10 часа.

Изстрелва се като куршум и е забавна за управление с мощна тяга и задно предаване

При шофирането на новата Honda E става ясно, че целта на японския производител да създаде страхотен градски автомобил е постигната. На пътя електрическата кола доставя истинско удоволствие чрез съвкупността от субстанции, осигуряващи спортна динамика и пъргавина, забавно управление и комфортно возене.

Оборудвана с електродвигател с мощност 154 к.с. и въртящ момент от 315 Нм, наличен от самото начало на потегляне, тежащата 1,5 тона електрическа кола се ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,3 секунди, но по-впечатляващ е спринтът от място до 50 км/ч, при който новата Honda E се изстрелва като куршум и може да изпревари всички останали.

Ниският център на тежестта, задното предаване и разпределението на теглото 50:50 между двете оси несъмнено осигуряват забавно управление, което ще се хареса дори и на водачите с динамичен стил на шофиране. Определено ще почувствате спортния характер на задното задвижване на Honda E, а гумите Michelin Pilot Sport 4 дават възможност за контролирани дрифтове, особено по мокрите жълти павета. Още по-бодри са реакциите на електромотора в спортния режим, който ви дава възможност да се забавлявате както в града, така и по усуканите планински пътища.

Ако шофьорът иска да постигне максималния автономен пробег от над 200 км, има възможност да активира системата за управление с един педал и едновременно да ускорява, забавя и дори да спира автомобила само с педала на газта. Освен това на самия волан са разположени пера за управлението на рекуперацията в три степени, при които има възможност за намаляване на скоростта и забавяне до пълно спиране.

Благодарение на новото окачване на Honda E с елементи от типа McPherson, малката кола вози доста меко за размерите си и осигурява комфортно усещане на пътя, като странични наклонявания почти не се усещат. Типично за електрическа кола, тя се движи безшумно, като звукоизолацията е отлична и дори високите скорости не дават отражение в салона. Благодарение на задното задвижване, предните колела на Honda E се завъртат на 50 градуса и радиусът на завой е само 4,3 метра, което прави колата много приятна за управление в тесните улици на града.

Стандартната версия на Honda E струва почти 67 000 лева, а по-мощната версия Advanced повишава цената до 75 000 лева. На пръв поглед това не са никак малко пари, но от представителството на Honda у нас – „Бултрако”, са изчислили, че изминаването на 100 км с електромобила при зареждане с ток на нощна тарифа ще струва едва 2,24 лева, а обслужванията за 100 000 км ще възлизат на 236,78 лева. По този начин новата Honda E се превръща в изгоден градски електромобил, който ще радва не само сетивата на собственика си, но ще му спести куп пари в бъдеще.

Технически характеристики

Honda E

Синхронен електрически мотор

Безстепенна автоматична трансмисия

154 к.с. максимална мощност

315 Нм максимален въртящ момент

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

145 км/ч максимална скорост

17,2 кВч/100 км смесен разход на електроенергия

222 км максимален автономен пробег

0 г/км емисии на СО2

74 990 лева цена на модела (Advanced 16”)