Усещане за картинг с нулеви емисии
9

Усещане за картинг с нулеви емисии

Първото MINI Cooper SE превзема града със спортна динамика и задвижване на ток

За всички почитатели на уникалния емблематичен автомобил MINI вече има нова версия, която се задвижва изцяло на електричество. Новото MINI Cooper SE съчетава устойчива мобилност на чистото електрическо задвижване с нулеви емисии, заедно с характерните за автомобилите на марката неповторимо удоволствие от шофирането, спортна динамика, изразителен дизайн и първокласно качество. Така първият модел с изцяло електрическо задвижване на британската марка предлага истинско усещане за управление на картинг и превзема градската без локални емисии на вредни газове.

Новото MINI Cooper SE е базирано на хечбека МINI с 3 врати. Размерите, дизайнът, пространството и вътрешната атмосфера са почти идентични с тези на автомобила с конвенционално задвижване. При неговото разработване вече е взето под внимание разширяването на моделната гама, за да се включи и версията с изцяло електрическо задвижване. С тегло от 1365 кг електрическият модел е само с около 145 кг по-тежък от MINI Cooper S с 3 врати с автоматичната трансмисия Steptronic. Електрическият модел се задвижва с батерия, състояща се от 96 клетки с брутен капацитет 32,6 кВтч, която е монтирана в пода между предните и задните седалки.

Заедно с ниския център на тежестта, това осигурява на модела с електрозадвижване пъргаво ускорение и прецизно и лесно управление дори при завиване с висока скорост. Всички компоненти на електрическото задвижване са защитени чрез специфични за модела конструктивни характеристики и незабавно се изключват в случай на сблъсък. Новото MINI Cooper SE се произвежда в родината на легендарната марка - Великобритания, а технологията на електрическото задвижване идва от двата центъра по компетентност за електрическа мобилност на BMW Group в Германия.

Дизайнът на първото електрическо MINI се характеризира с типичната структура на каросерията от три части, състояща се от рамка на шасито, остъклена част и покрив, къси надвеси и широка следа. Премиум оборудването в интериора прави шофирането едновременно комфортно и наелектризиращо. Стандартното обзавеждане на новото MINI Cooper SE включва черна текстилна тапицерия, а като опция се предлага кожен салон. Освен това серийно колата разполага с двузонов автоматичен климатик, отопление с технология термопомпа, която намалява значително консумацията на енергия, спомагателно отопление и електрическа паркинг спирачка. Стандартно в колата има навигационна система, централен инструментален дисплей и услуги MINI Connected, специално насочени към електрическата мобилност.

Дигиталните дисплеи предоставят информация за нивото на заряд на високоволтовата батерия, избрания режим на управление, състоянието на системите за подпомагане на водача и контролните съобщения. Също така се показва информация за наличния пробег, текущата мощност на задвижването, външната температура, както и данни от функцията за разпознаване на пътни знаци и инструкции от навигационната система.

Обемът на багажника на новото MINI Cooper SE е намален до 211 литра в сравнение с конвенционалното MINI с 3 врати, а при сгъване на задните облегалки достига до 371 литра. За да се осигури съответния просвет на високоволтовата батерия, инсталирана в пода на автомобила, шасито на новото MINI Cooper SE е разположено с около 18 мм по-високо, отколкото при стандартния модел. Предлагат се 4 пакета за външно и вътрешно оборудване на автомобила - Trim S, Trim M, Trim L и Trim XL.

Първото електрическо MINI Cooper SE се задвижва от електромотор с максимална мощност от 135 кВт или 184 к.с. Максималният му въртящ момент от 270 Нм вече е наличен с потеглянето. Тягата се предава на предните колела чрез 1-степенна автоматична трансмисия с интегриран диференциал. Комбинираната консумация на енергия е в рамките на 14,8 до 16,8 кВтч/100 км. Специфичната за модела литиево-йонна батерия позволява автономен пробег от 235 до 270 км.

Спринтът от 0 до 60 км/ч отнема само 3,9 секунди, а за ускорението от 0 до 100 км/ч са необходими едва 7,3 секунди. Максималната скорост е ограничена до 150 км/ч. В градския трафик автомобилът забележимо намалява веднага след като водачът свали крака си от газта. Този ефект възниква, тъй като в режим на движение по инерция електрическият двигател изпълнява функцията на генератор, превръщайки кинетичната енергия обратно в електрическа енергия, която от своя страна се подава обратно във високоволтовата батерия. Резултатът от това е, че колата ускорява по подходящ начин при ниски скорости без използване на спирачната система и може да се управлява само с педала на газта.

Новото MINI Cooper SE развива своя спортен устрем не само с поразителна спонтанност, но и практически без шум. Поради тази причина то е оборудвано стандартно с акустична защита за пешеходци. Стандартният кабел за зареждане е за свързване към домакински контакт. Предлага се опция с кабел MINI Electric Wallbox за зареждане в домашни условия, както и трифазен кабел за използване на обществени станции за зареждане. И двете опции позволяват зареждането на батерия с високо напрежение до 80% за 2 и половина часа до 100% за 3 и половина часа. Стационарна станция за бързо зареждане позволява енергийните запаси на автомобила да се освежават още по-бързо. Зарядното устройство на новото MINI Cooper SE е проектирано с максимална мощност на зареждане 50 кВт, което позволява зареждането на 80% от батерията да се постигне само за 35 минути.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.