Авиокомпанията United Airlines отмени общо 3200 полета от разписанието си до 3 септември (1300 - през юли и 1900 - през август) заради забраната  да се използват самолетите Boeing 737 MAX, съобщиха от американския авиопревозвач.

Полетите на този модел самолети бяха спрени, след като в началото на март машина на "Етиопиън еърлайнс" в полет за Найроби катастрофира малко след излитане от Адис Абеба. Самолетът  падна близо до град Бишофлу, на около 50-60 километра югоизточно от столицата на Етиопия и загинаха 157 души. Катастрофата на етиопската авиокомпания породи въпроси за безопасността на този нов модел самолети, след като миналия октомври в Индонезия също имаше катастрофа със самолет от същата модификация. Тогава машината падна в морето 13 минути след излитането от Джакарта и загинаха 189 души. Преди ЕС да ограничи полетите на самолетите от този модел, Етиопия, Индонезия и Китай го направиха до второ нареждане.

Boeing 737 MAX е последната версия на най-продавания пътнически самолет в света. След успешен първи полет през януари 2016 г. четвъртото поколение 737 преди две години започна да бъде доставян. Той е предназначен за полети на къси и средни разстояния. Към края на януари са доставени 350 от новия двумоторен самолет от общо 5011 регистрирани от Boeing поръчки. Толкова могат да бъдат произведени за над седем години при сегашния темп. По план американският конструктор искаше да ускори темпа на производство на модела 737 от 52 на 57 машини месечно през 2019 г.

Разследването установи грешки в електронната програма за управление на машината, довели до двете трагедии в Индонезия и Етиопия. В последните месеци от американския самолетостроител се опитват да решат проблема с този дефект.

Днес стана известно още, че Американската авиационна администрация (FAA) е открила нов проблем със сигурността в модела Boeing 737 MAX. Според Wall Street Journal той е открит при тестовете на симулатора. Дали той може да бъде решен чрез софтуерна актуализация, или едва чрез технически промени в самолета, все още не е ясно. Понастоящем се променя автоматичната система за стабилизация (MCAS), за която се твърди, че е причинила катастрофите.

Междувременно в интервю за изданието Axios генералният директора на Boeing Денис Меленберг заявява, че самолетостроителната корпорация води разговори с клиентите си, купили Boeing 737 MAX за компенсация на финансовите загуби от спирането на полетите.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

С чуждо ЕГН минават технически прегледи (ОБЗОР)

Председатели на комисии на пунктовете за техническа прегледи умишлено въвеждат грешни ЕГН-та на собствениците на автомобили, за да избегнат проверката в базата данни на финансовото министерство и на общините. При прегледа в пунктовете пишат данни на изрядни шофьори с платени данъци и така се избягва плащането им от задължените, призна зам. изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски.

С таблет и принтер даяджиите ще следят трафика

Контролът по пътищата ще се облекчи за шофьорите на тежки камиони, а работата на даяджиите ще стане прозрачна. Държавата предприема нови действия за по-малко бюрокрация при проверките.