0

П рез далечната 1987 г. германската марка BMW за първи път разширява гамата си с модел с каросерия комби. Тогава е представена 3-та серия комби на базата на модела E30, което носи допълнението Touring. Още с появата си комбито се радва на голям успех и вече над 33 години неизменно присъства в гамата на баварския концерн. До днес са произведени над 1,7 милиона екземпляра, като само от непосредствения предшественик са продадени над 500 000 автомобила. Новото шесто поколение на BMW Серия 3 Touring ще се хареса още повече на потребителите, които избират комби заради уникалната комбинация от страхотен външен вид, голям и гъвкав багажник и типичната за марката радост от шофирането. За пазарите в Европа, Япония и Южна Корея, новият модел се произвежда в завода на BMW в Мюнхен.

През далечната 1987 г. германската марка BMW за първи път разширява гамата си с модел с каросерия комби. Тогава е представена 3-та серия комби на базата на модела E30, което носи допълнението Touring. Още с появата си комбито се радва на голям успех и вече над 33 години неизменно присъства в гамата на баварския концерн. До днес са произведени над 1,7 милиона екземпляра, като само от непосредствения предшественик са продадени над 500 000 автомобила. Новото шесто поколение на BMW Серия 3 Touring ще се хареса още повече на потребителите, които избират комби заради уникалната комбинация от страхотен външен вид, голям и гъвкав багажник и типичната за марката радост от шофирането. За пазарите в Европа, Япония и Южна Корея, новият модел се произвежда в завода на BMW в Мюнхен.

Новото BMW Серия 3 Touring още по-убедително комбинира ключовите качества на седана с разточителното и гъвкаво предлагане на пространство, което има в комбито. Външните му размери са дължина 4709 мм, широчина 1827 мм и височина 1440 мм, а междуосието е 2851 мм. Дизайнът на новото комби запазва красивата и стилна предна част с широката бъбрековидна радиаторна решетка, тесните двойни фарове и триизмерната предна броня, като добавя прецизни линии и изразителни повърхности, които му осигуряват динамично и ярко излъчване.

Линиите на покрива и на страничните прозорци придават на модела типичния за Touring силует с особено динамична форма. За престижното излъчване допринасят серийните дъги на покрива и алуминиевите лайстни на уплътненията на страничните прозорци. Страничните части завършват с плавен преход към задната част, където допълнителни акценти за динамика поставят характерният аеродинамичен ръб, затъмнените в горната си част светодиодни задни светлини, както и двойните ауспухови накрайници.

В интериора на новото BMW Серия 3 Touring уредите за управление създават спортна атмосфера. Типично за марката, дизайнът на кокпита е ориентиран към водача. Поставен е нов спортен мултифункционален кожен волан с опори за палците и галванизирани апликации. Високата средна конзола и оформлението на таблото осигуряват усещане за простор. Модерното и леко арматурно табло, хоризонталните линии и дискретните галванизирани лайстни подчертават усещането за разточителен комфорт и луксозна атмосфера в салона.

Точно пред погледа на водача се намира новият Head-Up дисплей с по-голяма площ на проекцията, ново графично оформление и допълнителни индикации. Изцяло дигиталното табло включва 12,3-инчов екран и 10,25-инчов контролен дисплей. За интуитивното управление водачът има избор между сензорна функция на контролния дисплей, въртящия се контролер на бутона iDrive, бутоните на волана, управлението с жестове и с гласови команди.

Предлага се и интелигентен персонален асистент, към когото можете да се обърнете с глас Hey BMW. Той може да обясни много функции, както и да ви информира за актуалния статус на нивото на маслото и да помага при въпроси. Оформените по нов начин седалки повишават комфорта при дълги пътувания. На всички места има повече пространството над главите в сравнение с предшественика, като на предните места е по-широко в зоната за раменете, а за пътниците отзад има повече място за краката и подобрен комфорт при качване и слизане. Задната седалка позволява монтирането на три детски седалки, две от които със закрепване Isofix.

При ползване на всички места за седене, обемът на багажника в новото BMW Серия 3 Touring е 500 литра. При сгъване на разделената облегалка на задната седалка в съотношение 40:20:40, вместимостта на багажника се увеличава до 1500 литра. Сгъването на облегалките може опционално да бъде активирано и с натискане на бутон в багажника, а щората и разделителната мрежа могат да бъдат транспортирани по пода на багажника.

Уникални в сегмента са опционалните гумирани релси срещу плъзгане на багажа. Те автоматично се издигат нагоре след затваряне на задния капак и не позволяват плъзгане на товарите в багажника по време на движение. Задният капак на новото комби серийно е оборудван с автоматично задвижване. Като опция се предлага комфортен достъп с безконтактно отваряне и затваряне на задния капак.

Има възможност и за самостоятелно отваряне на задното стъкло. Товаренето на големи и тежки предмети се облекчава от по-широкия багажник, по-високия и по-широк товарен отвор, по-ниския товарен ръб и намалената разлика във височините на товарния ръб и пода на багажника. Като опция се предлага електрически теглич.

За повишаване на комфорта в новото BMW Серия 3 Touring предното стъкло серийно е акустично, а като опции се предлагат различни кожени тапицерии и панорамен стъклен покрив, аудиосистема Harman Kardon Surround Sound, както и опциите вътрешно осветление и възможност за безжично зареждане за смартфони.

За новото комби BMW Серия 3 Touring се предлага избор между четири бензинови и четири дизелови двигателя. Един от най-икономичните модели е BMW 320d Touring с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 190 к.с. Двигателят работи спокойно и балансирано, но в същото време предлага прилична динамика и радва с реакциите си. Ако спазвате ограниченията на скоростта и шофирате равномерно, извън града BMW 320d харчи средно 4,3 л/100 км, а в натоварения градски трафик консумацията е 6,2 л/100 км.

Ако обаче искате повече динамика и плътен звук на 6-цилиндров двигател, за вас е комбито BMW 330d Touring. Моделът се задвижва от 3,0-литров турбодизелов мотор с мощност 265 к.с., съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic. Мощният 6-цилиндров агрегат работи много рафинирано и плавно, като прикрива факта, че е дизелов. Максималният въртящ момент от 580 Нм е наличен още при 1750 об/мин, така че дизеловото комби се втурва пъргаво напред при всяко натискане на газта докрай. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 5,4 секунди.

В града реалният разход на гориво при BMW 330d xDrive Touring е 7,5 л/100 км. При спокойно пътуване на магистрала, двигателят работи на около 2000 об/мин, а разходът е в рамките на 5,5-6 л/100 км. При динамична езда комбито харчи около 9 л/100 км. Икономичният двигател дава възможност на луксозното баварско комби да измине над 1000 км автономен пробег с 59-литровия резервоар.

За новото BMW Серия 3 Touring опционално се предлага задвижване на четирите колела от системата xDrive. Опцията струва почти 5000 лева, но си заслужава парите. С двойното предаване баварското комби демонстрира отлично сцепление и стабилно пътно поведение на всякакви настилки. Особено полезно е двойното предаване през зимата. Освен това новото BMW Серия 3 Touring има нисък център на тежестта и балансирано разпределение на теглото между осите в съотношение 50:50, което го прави много приятно за управление и динамично шофиране по планински път с остри завои.

Серийното окачване включва адаптивни амортисьори с променлив ход, което има съществен принос за уникалния баланс между спортен дух и комфорт на возене. Адаптивните амортисьори осигуряват осезаемо успокояване на каросерията при компенсирането на колебанията, възникващи поради неравности на пътя или при динамично движение по завои. Като опция се предлагат М-спортно окачване, при което каросерията се снижава с 10 мм и адаптивно М-окачване с амортисьори с електронно управление. Двата опционални варианта на окачването винаги включват и променливото спортно кормилно управление за по-прецизно описване на завоите.

Технически характеристики

BMW 330d xDrive Touring

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

265 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

580 Нм въртящ момент при 1750-2750 об/мин

5,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,3 л/100 км среден разход на гориво

166 г/км емисии на СО2

99 700 лева базова цена на модела