Южнокорейци лекуват с бг кисело мляко коронавирус

Южнокорейци лекуват с бг кисело мляко коронавирус

Председателят на голяма южнокорейска компания за производство на млечни продукти подаде оставка във вторник, след като полицията започна разследване на твърдението, че тяхна млечна напитка е ефективно средство в борбата срещу новия коронавирус.

Хонг Уон-сик, председател на компанията Namyang Dairy Product, поднесе и публично извинение, но това изобщо не успокои гневните потребители, пише Ройтерс. Преди това на форум, организиран в средата на април от Корейският институт за биомедицински изследвания, бяха представени резултатите от проучване на напитката „Булгарис“.

Ефект и срещу коронавирус?

"Ние сме първата фирма в страната, която установи, че ферментиралите млечни продукти ефективно предотвратяват не само инфлуенца, но и COVID-19", обяви Парк Йон-су, ръководител на изследователския отдел на южнокорейската компания пред репортери.

По думите му, експериментите показали, че млякото "Bulgaris" обезврежда до 99,999% вируса H1N1 и до 77,8% от коронавируса. Тестовете обаче били проведени с клетъчни проби, взети от белодробна тъкан на маймуни, гласеше уточнението.

Съобщението доведе до ръст на продажбите на "Bulgaris". По информация на вестник "Кореа Хералд" , на много места този продукт е свършил, а новината доведе до рязък скок на акциите на компанията-производител.

Междувременно южнокорейското министерство на храните и лекарствата публикува изявление, в което се казва, че Namyang няма доказателства в подкрепа на твърдението си и обвини компанията за незаконно разпространение на подвеждаща информация.

Продуктът „Bulgaris“ съдържа бактериите лактобацилус булгарикус и лактобацилус ацидофилус в много по-голяма степен, отколкото някои други млечни продукти. Доказано пробиотичната млечнокисела бактерия (лактобацилус) се отразява благоприятно при вирусна инфекция и е много полезна за човешкото здраве.

Namyang Dairy пусна на пазара продукта "Bulgaris" през 1991 г. след успешна рекламна кампания за предимствата на киселото мляко, съдържащото Лактобацилус Булгарикус, чиято родина е България. Маркетинговата стратегия на южнокорейската компания тогава наложи представата за България като страна на дълголетници. Обяснението беше, че това се дължи именно на масовата консумация на кисело мляко.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.