Южната дъга на Софийското околовръстно е готова

Южната дъга на Софийското околовръстно е готова

Ремонтът на участъка от Южната дъга на Софийския околовръстен път между автомагистрала „Тракия“ и ж. к. „Младост“ е готов. За обекта е издаден Акт 15, с изключение на част от довеждащото ел. захранване на уличното осветление и на пешеходните пасарелки в отсечката, което ще завърши до края на октомври. Следващата стъпка е издаването на Акт 16 и разрешението за ползване на обекта, съобщава Агенция "Пътна инфраструктура".

По договор участъкът трябва да е готов до края на 2021 г., но строително-монтажните работи приключиха по-рано от предвиденото. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС, а средствата са от републиканския бюджет.

С разширението на 6,080 км от път II-18 Софийския околовръстен път, в отсечката между АМ „Тракия“ и ж. к. „Младост“, което стартира през октомври 2019 г., съществуващият двулентов път се реконструира в 6-лентов със средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна с по 2 ленти за движение и тротоари. Новото трасе осигурява бърза и сигурна връзка между автомагистралите „Струма” и „Тракия”, като улеснява транзитния трафик от АМ „Европа“ и пътната комуникация с граничните пунктове с Турция и Гърция.

Участъкът започва при 35-ти км – малко след края на пътния възел при пресичането на бул. „Цариградско шосе“ и Софийския околовръстен път. Краят е при 41-ви км, където завършва реконструираната през 2012 г. отсечка от Южната дъга. По трасето между АМ „Тракия“ и ж. к. „Младост“ са изградени 4 пътни възела с преминаване на две нива, с които се осъществява връзката с кв. „Младост“, кв. „Горубляне“, с. Герман и с. Лозен. Това са п. в. „Стар Лозенски път“ при 35-ти км, п. в. „Патриарх Герман“ при 37-ми км, п. в. „Самоковско шосе/Горубляне“ при 39-ти км и п. в. „Младост“ при км 41-ви км. Изградени са две мостови съоръжения над р. Искър и р. Кална.

В отсечката между пътните възли „Стар Лозенски път“ и „Патриарх Герман“ са монтирани три пешеходни пасарелки, които ще обслужват бъдещите спирки на градския транспорт, съгласно одобрения идеен проект на Столична община. Пешеходните надлези са с нощно осветление, настилка от висококачествен декинг и парапети. Те са покрити и хидроизолирани. С асансьори е осигурен достъпът на майки с детски колички, възрастни хора, хора с увреждания и велосипедисти.

На обекта са положени 133 000 тона асфалт, монтирани са 22,3 км парапети и еластични огради, 55,6 км бордюри, 2 480 кв. м шумозащитни стени и т. н. От съоръженията от инженерната инфраструктура изградената канализационна мрежа е 21,5 км, водопровод - 12,8 км, газопреносна мрежа - 5,1 км, монтирани са 645 стълба за улично осветление и др.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.