Южната дъга на София ще е готова през август догодина, АМ „Хемус“ най-рано 2023 г. (ОБНОВЕНА)

Южната дъга на София ще е готова през август догодина, АМ „Хемус“ най-рано 2023 г. (ОБНОВЕНА)

Южната дъга на околовръстното на София ще бъде напълно завършена през август 2021 година, обяви зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков в ефира на БТВ. Участъкът от 6 км километра, който свързва АМ „Тракия“ и Цариградско шосе с ж.к. „Младост“, е един от най-натоварените в страната.

Заместник-министърът даде и срок до 2024 година за пътуването по магистрала от София до Варна. "Предвидили сме всички възможности за забавяне на процедурите заради обжалвания. Възможно е магистралата да е готова няколко месеца по-рано - 2023 г. Първият участък на АМ "Хемус" е готов, продължава работата по трети и десети участък. Имаме подсигурено финансиране с пари от излишъка“, заяви Нанков. 

"За АМ "Струма" сроковете са до 2026 г. Магистралата може да бъде завършена с държавно финансиране. Остава само Кресненското дефиле", каза още той. На магистралата в момента се проектират и са възложени за изпълнение нови екологични мерки за съществуващото трасе през сложния участък през дефилето. Отсечката може да бъде завършена и с национално финансиране от тол системата, а средствата в този програмен период да бъдат пренасочени - например към АМ „Европа“, заедно с жп отсечката, което ще е доказателство за интегрирания и комплесен подход при определяне и изпълнение на транспортните проекти. Първият участък от магистралата до Калотина предстои да бъде завършен през тази година.

Процедурата за тунела под Шипка е под условие, като ще се търси финансиране чрез бюджета на АПИ, приходи от тол такси, европейски средства или заеми. Малко над 240 млн. е цената, на която е обявена обществената поръчка, като се очаква тя да бъде намалена. Нанков обясни и че това ще най-дългият тунел в страната  - около 3 километра. Ще има още 4 малки тунела, 6 виадукта и мостови съоръжения.

Идеята за разширяване на АМ „Тракия“ между София и Пловдив не е изоставена. Предстоят геоложки проучвания на трасето.

Държавата има готов механизъм за продължаване на Националната програма за енергийна ефективност. Тази програма обаче първо трябва да се подложи на широк обществен дебат и да постигнем както политически, така и обществен консенсус. Така Нанков коментира направеното искане на Камарата на строителите пред премиера Боорисов вчера за връщане на държавната програма за саниране. „Ако при големите инфраструктурни проекти участват основно най-големите фирми, то при санирането са малките и средните“, каза Нанков. Затова и програмата е важна, но първа ще мине на обществено обсъждане, обяви още зам.-министърът.

По отношение на другото искане, което строителите вчера отправиха към премиера, а именно промяна в наредбата, която забранява всякакви строително-мантажни дейности между 14-16.00 ч., Николай Нанков не заяви дали подкрепя тяхното искане, но каза, че наредба се променя единствено след обществено обсъждане.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.