Над две години работа, 500 аниматори, близо 25 милиона долара и визия, сякаш си превъртял 30 лета в машината на времето – така изглежда в цифри „подмладената“ версия на Уил Смит в „Близнакът“. Филмът направи премиерата си преди един месец у нас, като продължава да се задържа в топ 10 на най-гледаните заглавия в родните киносалони.

Равносметката за лентата до края на месец октомври изглежда така: 28 546 зрители и 306 624 лв. от боксофиса. Въпреки смелата заявка, експериментирането с опцията за дигитално подмладяване и афинитета на българските киномани към заглавието обаче на международно ниво то далеч не се представя толкова задоволително. Успя, все пак, да си върне инвестицията – с бюджет от приблизително 140 милиона долара, към момента „Близнакът“ е реализирал общи печалби в размер на 153 645 405 долара.

Извън цифроманската статистика, носителят на „Оскар“ Анг Лий, който сяда на режисьорското столче за филма, успява да закове вниманието на зрителя именно с революционното за индустрията „подмладяване“. Така,

Уил Смит влиза в две роли

– на 51-годишния наемен убиец пред пенсия Хенри Броган и на 23-годишния му „наследник“, роден в лаборатория, Джуниър.

Самият сценарий залежава в продължение на две десетилетия, като според редица експерти в причина за това се е превърнал именно фактът, че подобно „подмладяване“ не може да се случи с конвенционалните подходи на киноиндустрията и трябва да се изчака, за да може технологията да достигне въображението на филмовите дейци. Ето как – благодарение на компютърната анимация и безкомпромисното изучаване на човешкото лице (и в частност това на Уил Смит), в крайна сметка се „ражда“ Джуниър и на екрана.

За да изглежда достатъчно реалистичен във филма – което е факт, екипът на новозеландската компания Weta Digital („Властелинът на пръстените“, „Отмъстителите: Краят“) обръща изключително голямо внимание върху изучаването на кожата на Смит, наличието на меланин в нея, порите.

Цял отдел се занимава със зъбите му

Най-много време обаче аниматорите са ангажирани с очите, каква влажност имат, когато човек мигне или раздвижи лицето си. Образът на Джуниър е взаимстван първо и основно от ранните превъплъщения на Смит на екрана. Става дума за заглавия като „Принцът от Бел Еър“ (1990-1996), „Шест степени на разделение“ (1993) и „Лоши момчета“ (1995). „Изражението има толкова голямо значение! Можете да познаете дали някой ви е ядосан или пък е щастлив покрай вас само от неговата физиономия. Ако създадете дигитален човек и не получите на 100% тези нюанси в изражението, зрителят веднага ще познае“, коментира Гай Уилямс, един от ръководителите на Weta Digital, работили по проекта. Ето защо с цел пресъздаването на необходимата емоция Смит изиграва първо сцените си като Хенри. Едва месеци по-късно Weta го затваря в студио в Букурещ, за да изследват всяка негова мимика за Джуниър. Нещо повече, аниматорите сканират актьора с камери с висока резолюция, докато той прави предварително определен набор от лицева калистеника, за да имат голяма база с данни на целия мимически репертоар на лицето му. „Нашата цел в крайна сметка е работата ни да не бъде разпозната. Ако някой гледа филма и си каже: „Уил се справя страхотно в ролята, а специалистите по визуалните ефекти са се справили със задачата да му „опънат“ бръчките“, тогава значи, че сме изпълнили задачата си“, коментират още от Weta.

Двойно по-скъп излиза Джуниър

на продуцентите, отколкото Хенри. Макар Лий и компания да избягват да коментират публично финансовата част на проекта си, източници на The Hollywood Reporter издават, че Смит е прибрал хонорар в размер на 12,5 милиона долара от „Близнакът“.

Междувременно този вид анимация тепърва ще навлиза в киноиндустрията, смятат и от Business Insider, като още през ноември Мартин Скорсезе ще „подмлади“ своите герои в „Ирландецът“ с подобна технология. Там машината на времето ще се завърти дори по-смело. От 20- до 80-годишен ще виждаме, например Робърт де Ниро на екрана. Сцените обикновено ще прескачат хронологично през 20 години. Това означава, че аниматорите работят по четири различни визии за всеки от актьорите, които трябва да изглеждат на 20, 40, 60 и 80 години в зависимост от сюжета. За целта Мартин Скорсезе се доверява на друга компания, специализираща в „подмладяването“ на реални личности в киното - Industrial Light & Magic. „Отне много работа. Аз съм доволен, защото така току-виж филмовата ми кариера се удължила с 30 години“, шегува се Де Ниро, като поясни, че гласът му не е модифициран компютърно за „Ирландецът“.

Въпреки че подобно „подмладяване“ е нова „играчка“, с която подозираме, че режисьорите тепърва ще се забавляват, подобно развитие на игралното кино крие и своите подводни камъни. Сред основните притеснения в сферата е развитието на т.нар. „дийпфейк“ (deepfake) - обработени фалшиви видеа, които целят манипулиране на обществото.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Веселка е вторият финалист във „Фермата“

След като се би геройски и показа изключителна сила, многодетната майка Веселка стана втората жена финалист във „Фермата“. Конярката от село Борима си извоюва правото да излезе на арената в последния сблъсък от шоуто, който ще се излъчи на живо на 14 декември.