Снимки

11 души са загинали при инциденти на жп прелези у нас през последните 3 години, съобщиха от Национална компания ,,Железопътна инфраструктура'“. Заради тази тревожна статистика от компанията предлагат редица мерки, сред които за първи път и експониране на ударен лек автомобил от влак.

Инсталацията се намира на един от най-натоварените прелези на обходното шосе на Враца по международен път Е-79. Само от началото на годината инцидентите на прелези са 13, с шестима ранени и двама загинали. Прелезът край Враца обаче е първенец в друга статистика - там автомобилите най-често удрят и чупят бариерите - 73 пъти при 273 случая за цялата страна. Една от причините е, че не се спазват ограниченията на скоростта и тировете дори се изпреварват на жп прелеза.
Смачканата от влак кола, поставена на пилони край прелеза, е достатъчно красноречив пример, че при такъв удар едва ли ще има оцелели. По повод 10-ото издание на Международния ден за безопасно преминаване на железопътните прелези, на прелеза при с. Бели извор, Враца, беше изложен автомобил, претърпял злополука при неправилно преминаване през железопътен прелез. От началото на 2018 г. умишлените повреди на бариерните  греди при с. Бели извор са 23.

Но шофьорите са скептични за възпитателния ефект от ужасяващата гледка на огънати ламарини. „Младите от нищо не се стряскат, няма нужда от такива стряскащи неща, грозно е, в чужбина това нещо го няма“, каза Калин, шофьор, пред БНТ. „Всеки е длъжен да намали и да спазва правилата, тази кола никого няма да уплаши“, добави Стефан Бакърджиев. Шофьорите смятат, че на опасните прелези трябва да се монтират и видеокамери за регистриране на скоростта.
Национална компания "Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) е инвестирала 16 милиона лева за 4 години в съвременни автоматични прелезни устройства. Новите прелезни устройства са автоматизирани, като за разлика от ръчните бариери (спускани и вдигани от прелезопазач), те се задействат автоматично от преминаването на влака.  Всички нови прелезни устройства са съоръжени с допълнителна трета бяла бавно мигаща светлина, която индикира, че устройството не е повредено и безопасно може да се премине. За контрол и превенция допълнително се монтират камери.

От всички железопътни прелези – общо 757 на брой, 519  са съоръжени с автоматични устройства, осигуряващи безопасно преминаване на влак през прелеза. На 306 устройства са инсталирани шосейни светофари с трета бяла бавно мигаща светлина. За периода 2018-2020 г. отново са предвидени 8 000 000 лв. за съоръжаване на 22 прелеза с нови автоматични прелезни устройства.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Деца с дълги коси аут от водните пързалки

Деца с дълги или неприбрани в гумени шапки коси не бива да бъдат допускани да ползват водните и другите атракциони по морето. Това информираха от Комисия за защита потребителите (КЗП). От там уточниха, че при неспазване на това изискване има повишен риск от нараняване на децата.

Подозират Лозан в натиск на съдии

Нов скандал с подозрения за натиск върху магистрати от страна на шефа на КВС Лозан Панов се развихри на заседанието на Висшия съдебен съвет във вторник.