Учителка: Дадоха ни гъба и маркер, а искат да сме модерни

Учителка: Дадоха ни гъба и маркер, а искат да сме модерни

Съседи асистираха на учителите пред таблета , разказва пред "Телеграф" преподавателка в 119-о СОУ

Чухме похвали, че въвеждането на дистанционното обучение в българското училище се случило за минимални разходи. За държавата може да са минимални, но за някого може да са непосилни – говоря за родители и учители.Това казва в коментар за "Телеграф" по повод дистанционното обучение учителката по БЕЛ в 119-о СОУ Цеца Петрова. Публикуваме целия коментар:

Дистанционното обучение стана възможно благодарение на отговорността, ентусиазма и усилията на българския учител. Всички тези, които доскоро бяха сочени като застаряващи, ретроградни, спъващи системата, скарани с технологиите, показаха с денонощния си труд истината. В тези тежки времена стана ясно, че българският учител е фундаментът на образователната система. Видовден дойде! Самооборудването и самообучението спасиха системата и я направиха работеща в тези обстоятелства. Синове, сестри, братя, съседи асистираха проработването на дистанционното обучение.

Чухме похвали, че въвеждането на дистанционното обучение в българското училище се случило за минимални разходи.

За държавата може да са минимални, но за някого може да са непосилни – говоря за родители и учители.

Дано тези, които трябва, са разбрали колко формални и нефункционални са стратегиите им, претенциите им към съсловието и далечните им хоризонти.

Дадоха в началото на годината на учителите гъба и маркер, а изискват да работят вкъщи с модерни устройства, да проявяват умения, за които системата не се е погрижила достатъчно.

Да го кажем ясно – квалификациите трябва да се провеждат по съвсем различен начин, без дискриминация по възраст или друг белег – както досега. За парите, които се въртяха през тези квалификации, сега не е време да говорим. Живи и здрави, предстоят атестации. Те ще проверяват портфолио, кредити и други алабалистики, прихванати в образователния туризъм из Европа по многобройни проекти. Ясно става, че това са имитации на професионализъм. Най-добрата атестация за професионализма на учителите е това, което се случва в последните две седмици в българското училище. И друго стана ясно – електронните образователни ресурси като наличност не обезпечават напълно дистанционното обучение.

Връзката ученик – учител е незаменима и в реалното, и във виртуалното образователно пространство. Учителят е не просто медиатор, той е модератор на учебната ситуация. Той подготвя материали, адаптира според характеристиките на ученическата среда, контролира и напътства изпълнението на образователния процес и консултира. Това изисква време и труд. Учебният процес не е прекъсвал и не е променял качествата си. Дистанционното обучение преповтаря всички характеристики и на реалното обучение – има ученици, безотговорни и отчуждени от училището, без оглед на неговата форма.

Дистанционното обучение има достойнство, което е трудно възможно за реалното обучение – ученици, учители и родители работят заедно. С общи усилия. Това наистина е похвално и много продуктивно. Не може да бъде премълчана и важната роля на директорите. Чрез тях всяко училище заработи като автономия и показа своя истински профил пред обществото. Защо ваканция и защо удължаване на учебната година? Когато аз като учител предлагам или получавам отговори, въпросът ЗАЩО е непреодолим. Цялата колегия очаква мотивирани отговори на този въпрос и нека това бъдат отговори, зависещи само от основанията на системата, а не от нечии предложения или хрумвания.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.