0

Н а 5 000 училите и директори откроиха най-важните приоритет в системата на образованието в рамките на националното проучване на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. Те са свързани с намаляване на стреса, възможностите за пенсиониране и възможността за повтаряне и в начален етап.

На 5 000 училите и директори откроиха най-важните приоритет в системата на образованието в рамките на националното проучване на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“. Те са свързани с намаляване на стреса, възможностите за пенсиониране и възможността за повтаряне и в начален етап.

Приоритет номер едно с 51,1% анкетираните учители и директори са определили „Съхраняване на учителя от прекомерния стрес в професията чрез прекатегоризация на учителския труд или въвеждане на компенсаторни механизми. От Синдикат „Образование“ припомнят, че са били инициатор на реализираната вече „Националната програма за профилактика и рехабилитация на педагогическите специалисти“, а сега предлага да се увеличават компенсаторните механизми към българския учител. Предложили са и ранното пенсиониране за учители и директори да става, без последните да губят допълнителната добавка от Учителския пенсионен фонд.
„Намаляване на административната тежест и освобождаване на учителя от несвойствени задължения“ получава 49,6% важност като приоритет номер две за образователната система.


„По този приоритет социалните образователни партньори работят от години, като имаме първите постигнати резултати, но определянето на прекомерната административна тежест като топ приоритет доказва, че учители и директори не са усетили намаляване на бумащината.“, посочва председателят на синдиката Юлиян Петров
„Въвеждане на оценки в начален етап и повтаряне на класа при неусвояване на образователния минимум от учениците“ е третият топ приоритет. Той е посочен от повече от 1/3 от акнетираните.
На четвърто място респондентите класират „Намаляване броя на учениците в паралелки и групи“, което да повиши качеството на образованието. За този приоритет са гласували 29,5% от участниците.
Петият по важност приоритет с 24,4% е „Приоритетно финансиране на образователната система като постигане на средства за образование на минимум 6% от БВП.“
За анкетираните промяната на началото на учебната година не е сред важните за системата приоритети. Това е последният по важност приоритет в проучването и от посочен от едва 0,8% от участниците.