Учениците с виртуални разходки в кръвоносната система
3

Учениците с виртуални разходки в кръвоносната система

Децата от начален етап в столичното 112-о ОУ програмират роботи с Minecraft и Scratch

VR очила пренасят учениците от столичното 122-ро ОУ “Николай Лилиев” в исторически битки или с тяхна помощ правят виртуална разходка из кръвоносната система. С професионалната виртуална реалност педагозите могат да онагледят уроци и да ги направят по-интересни за възпитаниците си. Докато един ученик наблюдава и гледа през очилата, съучениците му също виждат какво се случва и заедно търсят отговори на поставените им задачи.

Виртуалната реалност в час е част от иновацията на 122-ро ОУ за въвеждане на ранно обучение по роботика и приложно програмиране. По проект тя продължава до 5-и клас. От училището обаче ще кандидатстват за удължаване и разширяване на иновацията си, така че в нея да бъдат обхванати всички обучаващи се. „Ние сме разработили авторски програми за обучение на учениците от 2-ри до 5-и клас. За 6-и и 7-и предстои да бъдат направени нови с по-глобални теми, защото не се знае какво ще се изучава след 3 години”, обясни директорката на 122-ро ОУ Ивета Германова. Преди две седмици те представиха пред образователния министър Красимир Вълчев, шефката на столичния образователен инспекторат Ваня Кастрева, кмета на район „Лозенец“ Константин Павлов напредъка на двегодишната си работа с Photon, Lego WeDo, Micro:bit, VR, конструиране, програмиране, игри и учене с Minecraft Education Edition, 1:1 обучение с Teams и подготовката на децата за тяхното успешно бъдеще.

Иновацията в 122-ро ОУ започва в първи клас с допълнителните часове по английски. По време на тях малчуганите изучават специфични термини които им помагат при програмирането и роботиката. Следващите три години е същинското обучение. „Втори клас започват с роботика и приложно програмиране. Миналата година стартира първият випуск, сега те са трети клас. Тази година вече са обхванати от първи до трети клас”, обясни Германова.

В часовете по роботика малчуганите първо се запознават с кодирането, но без компютър. „Под формата на игра учениците запълват ребуси, оцветяват пътеки и правят различни фигури”, разясни Германова. Тя даде пример как с помощта на различни цветни чашки учениците могат да се научават при каква тяхна подредба може да се получи правилна фигура. Учители от прогимназиалния етап също са ползвали демонстрацията по време на часовете си, за да онагледят учебния материал.

По програмиране пък малчуганите работят с роботи, наречени фотони (Photons), които приличат на малки кученца. Те се движат по специален килим, като учениците им задават с помощта на програми накъде да ходят. Те използват образователния вариант на Minecraft, който е безплатен към Microsoft акаунтите им, или Scratch, но надграждат уменията си от компютърното моделиране. Мокробитите са по-сложен вид роботи, с които работят, но децата програмират по-елементарни модели. Германова даде пример, че сега разработват крачкомери, правили са термометри, пръст, който се движи и показва налято или надясно. В часовете се използва и учебни лего роботи. С тях в група работят по три деца и всяко от тях има конкретна задача. Едното сглобява, другото програмира движенията. В тези случаи те използват и учебни таблети. От един комплект могат да се направят до 10 робота, като ако искаш да направиш нов модел, трябва да развалиш стария. Директорката смята, че децата са спокойни в действията си и се чувстват значими.

Тръгвайки към иновативното училище, 122-ро започва с базата. „Имахме 9 компютъра в администрацията, сега всеки учител разполага с такъв. Постепенно се подменят благодарение на различни програми, вместо черните дъски вече имаме 8 тъч дисплея", сподели Германова. Млади информатици в екипа й пък помагат всички учители да работят без проблем с новите технологии.

Още в началото на учебната година децата са се запознали с новите технологии и са започнали да работят с Тиймс акаунтите си. Така учениците са се справили добре и с дистанционното обучение. Те са знаели как да си снимат и да си качват домашното. Учителите са намерили и програма, с която се изписват печатните букви в ръкописни.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.