Министър Красимир Вълчев: Учениците не са изостанали, а са по-напред с материала
2

Министър Красимир Вълчев: Учениците не са изостанали, а са по-напред с материала

Въпреки пандемията и дистанционното обучение учениците не са изостанали, а дори са по-напред с темите и учебния материал. Причината е, че тази учебна година нямаше грипни ваканции и екскурзии. Това съобщи във Велико Търново просветният министър Красимир Вълчев.

Въпреки това той определи учебната година като най-трудната от десетилетия, но изрази задоволство, че у нас годината, въпреки това, е била спасена.

Министърът в оставка не се ангажира да каже как ще учат учениците през месец юни и каква ще е сиуацията около баловете: ще бъдат ли разрешени те и ще се провеждат ли присъствено в училищата. „Това ще трябва да го реши следващото правителство. Аз искам само да им кажа да бъдат предпазливи и да спазват противоепидемичните мерки. Ако баловете не станат в края на май, ще се проведат през юни. За обучението, има предпоставки през юни учениците да се върнатприсъствено.Опимист съм за юни и за следващата година, когато вече ще има изграден колективен имунитет сред учениците”, каза министърът. Той съобщи, че през тази учебна година най-малко присъствено са учили учениците от големите градове. А 50% от всички са учили неприсъствено.

Министър Вълчев отново потвърди, че матурите тази година ще се провеждат при спазване на правилата за безопасност. Учениците ще бъдат по 8 до 13 човека в класна стая за да може да се спазва разстоянието от 1,5 м. между тях. Министърът призна, че има проблеми с ефективността на обучението в електронна среда и че то не е най-добрата алтернатива, тъй като по този начин учениците по-трудно се мотивират.

Във Велико Търново Красимир Вълчев откри новия STEM Център в ПМГ „В. Друмев”. Той е изграден по Националната програма на МОН „Изграждане на училищна STEM среда”. Досега са одобрени проектите за 260 центъра в училища в страната, а 40-50 вече са открити и функционират. Около 2000 училища ще бъдат включени в програмата за STEM центрове и обновяване на кабинетите си. Центърът във В. Търново е създаден в резултат на сътрудничеството между ПМГ и ТУ-София. Министър Вълчев пожела този модел на сътрудничество да се утвърди и в други градове. Той каза още, че като цяло не е необходимо през следващите години да се правят кардинали промени в системата на българското образование. Трябва да се обърне повече внимание на оптимизирането на учебните програми. Да се насърчават иновациите и инвестициите в учителите. Ако има добри учители, ще има добри специалисти във всички сфери, и добри родители”, каза Красимир Вълчев.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.