Учениците на село с три години назад от връстниците си в града

Учениците на село с три години назад от връстниците си в града

България освен това е сред държавите членки, в които социално-икономическото положение има най-голямо влияние върху учебните резултати, а териториалната и социалната сегрегация е най-ясно изразена. Средният резултат по четене на учениците в школа в селските райони е със 115 пункта по-нисък от този на връстниците в градовете. Това равносилно на 3 години училищно образование, това пише в доклад на Европейската комисия за страна ни.

„Разликата между дела на учениците с ниски постижения по четене в долния и горния квартил на социално-икономическата скала е 44,9 процентни пункта —най-голямата разлика в ЕС“, пише в доклада.Европейска комисия отбелязва още, че в България има тенденция учениците да се групират според това дали постиженията им са ниски или високи, както и в зависимост от социално-икономическия им статус.

Средните резултати на учениците в България по четене, математика и природни науки не са се подобрили в сравнение с резултатите от 2015г., става ясно още от документа. Постиженията на българчетата остават значително под средните за ЕС и имат един от най-големите дялове на ученици със слаби резултати в трите области. 47,1 % от децата у нас показват слаби резултати по четене, докато средната стойност за ЕС е 21,7%. При средна стойност на слаби резултати по математика, у нас 44,4% от учениците показват такива. По природни науки постиженията им не са по-добри. 46,5% показват слаби резултати при средната стойност за ЕС е 21,6%.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.