Ученици учат да изчисляват данъци и да правят тур-беседи с VR очила
2

Ученици учат да изчисляват данъци и да правят тур-беседи с VR очила

Споделят рекорди в онлайн математическа платформа

Учениците ще се учат как да изчисляват данъците си по новия предмет „Обучение по финансова грамотност с интегрирано междупредметно взаимодействие“ и ще правят туристически беседи с помощта на VR очила. Това са само две от новите иновации, одобрени в списъка с 504 иновативни училища за предстоящата учебна 2020/2021 г.

СУ "Козма Тричков" – Враца, е част от него още от създаването му през 2017/2018, обясни директорката Нели Борчева. Тогава то завоюва статута на иновативно училище с предмета „Обучение по финансова грамотност“, по който започват да се обучават учениците от 5-и и 8-и клас. В рамките на три години те се запознават с теми за парите, финансите, личен бюджет, кредити, пенсионно осигуряване. „Обучението беше в рамките на избираемата подготовка с прилагане на всички интерактивни методи и акцент на проектобазираното обучение. Учениците се научиха да разпределят парите си, да имат разумно отношение към тях, да оценяват стойността им“, разказа Борчева. Затова и в училището решават, че могат да надградят опита и уменията на учениците в по-интердисциплинарен аспект, тъй като материята не може да се изучава изолирано от останалите предмети. „Обучение по финансова грамотност с интегрирано междупредметно взаимодействие“ ще стартира за 5-и и 8-и клас и до 2022/2023 г. ще обхване всички от 5-и до 10-и. „Ще търсим пресечна точка между финансовата грамотност и часовете по история, български, математика, информационни технологии. Целта е да постигнем разбирането, че всички учебни предмети са важни и връзката между процесите и явленията е важна и има обяснение“, сподели директорката на училището. Така по новия предмет учениците ще усвояват различни важни умения за живота. Чрез изчисляването на данъчните проценти от материала по математика те ще учат за писмено и устно общуване в банкова институция, използвайки знания от часовете по български език и литература, опазването на природата чрез спестяване в домакинството от биологията, за срива на Фондовата борса от 1929-а от уроците по история, както и за безопасното онлайн банкиране, свързано с темите за интернет от информационните технологии.

В единственото училище, което подготвя планински водачи - СУ „Васил Левски“ с. Черни Осъм, ще направят иновативен един от предметите от професионалната подготовка на децата - „Туристически и планински обекти“. Той ще се изучава в 8-и и 9-и клас. „Целта е да разширим знанията на учениците по учебния предмет. Когато видят и посетят даден обект, ще усвоят по-добре и учебното съдържание. Смятаме да направим виртуална класна стая с таблети, както и VR очила и софтуера за тях. Те ще позволят да правим виртуална разходки на туристически обекти, а учениците ще изнасят беседи. Ще обогатим библиотеката с филми за тях“, сподели директорката Румяна Велешка. Очилата за добавена реалност ще дадат възможност на гимназистите да представят на съучениците си обекти като Царевец, Боянската църква и килийното училище в село Гумощник. Целта е да видят обектите, защото така много по-лесно запомнят какво има в тях, допълни Велешка.

Следващите три години две от паралелките във втори клас в СУ „Христо Ботев“ - Горна малина, пък ще изучават нов предмет - „Дигитална математика“. Въвеждането му е продължение и надграждане на работата в клуб „Компютърни хрумки“ (1-4 клас), основан по проект „Твоят час“. За часовете по дигитална математика учителите ще използват интерактивна платформа (https://matematika.programiram.com/) с тематично поднаправление - математическо моделиране. Тя използва вградени форми на изкуствен интелект. Системата е под формата на обучителни игри, които задържат интереса на малките ученици. В нея са включени забавни герои, които помагат на хлапетата да мислят в креативна насока. Платформата адаптира нивото на сложност на учебния материал спрямо личните умения и възможности на всеки обучаем. Могат да се отправят и различни предизвикателства, да поставят рекорди, за изпълняват задачи. Успехите си пък могат да споделят в социалните мрежи. Иновативният предмет ще даде възможност на учениците да се подготвят за новия предмет “Компютърно моделиране“, тъй като и двете дисциплини се основават на метода на блоковото програмиране.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.