Стоейки в класната стая в час по математика, учениците могат да се пренесат високо на Рилските езера и да преживеят урока с всички свои сетива. Това е възможно с образователна платформа за интерактивно обучение IEDU360.EU, с която креативните педагози могат да създават панорами за всеки един предмет.

„Системата е опростена и в нея има бутони за добавяне на текстово съдържание, за добавяне на звук, на видео, на допълнителни изображения“, разказа Анна, която е създала голяма част от уроците на платформата. Според нея интерактивните бутони, с които платформата разполага, помагат детето да се чувства по-въвлечено, сякаш е в игра. Анна решава да направи интересен урока за дробите по математика и се вдъхновява от снимка на Седемте рилски езера. „Казах си, че едно от тези езера е една седма от всички. Имах снимано първо едно, после две, после седемте и така ми хрумна, че мога да изградя урока на база най-елементарното сравнение с нещо, което виждаме около себе си“, разказа тя.

По литература пък решава да използва заснети от колегите й снимки на къщата музей на Алеко Константинов. Те са обхванали прелюдията с влизането в двора, стаите, които са разположени там, както и цялата експозиция. „Така успях да изградя един урок, който е едновременно познавателен за живота и за творчеството на Алеко Константинов“, обясни Анна. Самата платформата предлага два вида разположение на текстовото съдържание. От една страна, това е общото съдържание на урока, което се вижда в учебниците и в презентациите. От друга страна, има разпръснати из 360-градусовата панорама информационни точки, в които могат да се добавят допълнително съдържание. След като Анна свиква да работи с платформата, започва да прави експерименти. Тя записва различни звуци, които след това вгражда в урока. Така създава такъв за Световния океан, в който си вгражда шумът на водопадите, на моретата, на водните басейни. Ако се налага да учат за Слънчевата система, преподавателите могат да пренесат децата в обсерваторията в Рожен, а над тях да виждат всяка една от планетите.

Учителите могат да създадат и множество тестове върху платформата. По този начин създава едновременно тестове за упражнение вкъщи или да ги използват в сериозната си работа в училище. „Когато създавах тест за урока за Слънчевата система, използвах панорамите за направата на урока за слънчевата система, но им размених местата. По този начин се опитвам да активирам мисленето на детето“, разказа Анна.

Платформата е създадена като съвместен проект между България, Великобритания, Чехия и Италия по „Еразъм +“. Затова е на различни езици – български, английски, чешки и италиански. Достъпът до платформата е безплатен, като е необходимо учителите само да си направят регистрация. Предстои да бъде развивана и учениците също да могат да правят сами уроци.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Агенцията определя случая като случаен инцидент

БАБХ глобява магазина, продал пържолата с игла

Агенцията определя случая като случаен инцидент

Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) ще наложи административно наказание съгласно Закона за храните на търговския обект в София, продал свинската пържола с игла, за допусната опасна храна на пазара, съобщиха от агенцията.