Изнесени уроци по физика, химия и математика ще могат да карат децата от бургаските училища, работейки на модерна дъска с тъчскирийн. Това ще се случва в зона „Работилница“ в научния център „ПланетУМ“, който сторят в града.

Там децата ще могат да експериментират и развият своята сръчност, да научат принципите на работа на различните машини и да прилагат свои собствени решения.

Научният център ще разполага с още две зони - „Детски кът“ и „Изложбена зона“. Първата е е за най-малките, които ще проявяват своя откривателски дух, ще се качват на подводница или ще се плъзнат по гърба на риба. За най-любопитните ще има пространство за активна игра, а за любителите на по-спокойните игри - кът за четене. Изложбена зона пък ще представя интересни факти от три основни области на познанието - „Откривателство“, „Енергия“ и „Иновации“. В първата ще има шест направления. Те ще показват как се е определял ъгълът между небесния обект и хоризонта, какви ограничения изпитват водолазите при дълбочинни гмуркания, как Северната звезда може да се използва за определяне на географската ширина в северното полукълбо, какво представляват водовъртежите и как се образуват, как разликите в ъгъла на лопатките на витлото задвижват корабите и кои са начините за по-бързо достигане на морското дъно. Седем пък са инсталациите в направление „Енергия“, които ще запознаят посетителите с традиционните енергийни източници и тяхната употреба, развитието им през годините и предимствата на възобновяемите източници на енергия. В „Иновации“ пък децата ще се запознаят с процеса на развитие - различните етапи и решения, през който всеки преминава, за да достигне до нови методи и технологии, които променят бъдещето на човечеството.

Залите на центъра ще бъдат оборудвани така, че по забавен начин и в експериментална среда деца и родители заедно да откриват отговори на сложни въпроси и любопитни факти от областта на точните науки, технологиите, подводната археология и астрономията. "ПланетУМ" ще предложи на своите посетители впечатляващи разходки по дъното на Черно море, където ще ги запознае със спецификата на флората и фауната на Бургаски регион. Научният център ще образова най-малките и ще стимулира интереса им към природните и инженерни дисциплини.

Изграждането му вече в ход, а се очаква да приеме първите посетители в началото на следващата учебна година. Детският научен център ще бъде разположен на 1-ви и 2-ри етаж в сградата на Морска гара, на крачка от морето. Строителството на обекта се осъществява съвместно от община Бургас, пристанище Бургас, Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, Министерство на транспорта и Министерство на енергетиката. "Детският център няма да е само място за игри. Идеята е инженерните и природните науки да станат по-привлекателни и разбираеми за децата, за да може някой ден част от тях да се реализират в професии, свързани с тази област на знанието", казват от община Бургас.

1200 лева заплата за студент социален работник

Месечна заплата от 1200 лева бруто за студенти, завършващи специалност „Социални грижи“, ще осигури държавата по оперативна програма “Развитие на човешките ресурси“ от началото на 2020 година.