Учени от Института за изследвания срещу СПИН в Бадалона, Испания обявиха, че за пръв път, откакто се прилага антиретровирусна терапия са успели да отстранят напълно ХИВ от кръвта и тъканите на пациенти.

Редовният анализ на кръвта у шестима души, на които били присадени стволови клетки, показал, че вируса не е открит в кръвта и тъканите им. У един от пациентите не били открити дори антитела, съобщи „Лайф“.
Новият метод на трансплантация на стволови клетки е базиран върху единствения случай, свързан с пълно оздравяване на заразен с ХИВ пациент. Въз основа на сложна терапия, приложена на берлинчанина Тимъти, у когото бе открита рядка мутация на протеина CCR5 Delta 32, испанските медици разработили уникален механизъм за "пречистване" на заразените с вируса клетки.
Специалистите отбелязват, че цялостната трансплантация на стволови клетки отнема 18 месеца, а за приготвяне на противовирусните съставки се използват кръв от пъпната връв и течност от костния мозък.
През следващите месеци медиците ще следят здравословното състояние на първия подложен на подобна операция пациент.
Това може да се окаже огромен пробив в борбата с ХИВ, ако резултатите от експеримента се потвърдят.

Откриха нови динозаври

Екипът на Хуан Пабло Суарес от университета в еквадорския град Лоха обяви, че е открил нов вид динозавър, който никога досега не е бил описван, предаде Франс прес.

Стареенето е сериал от три серии

С усилията на учените вече имаме доказателства, че остаряването не е дълъг, непрекъснат процес, който се движи с една и съща скорост през целия ни живот, а своеобразен сериал от три серии.

Кметица забрани да се умира през уикенда

Кметицата на малката френска община Грел Изабел Дюжеле издаде заповед, с която било забранено на местните жители да умират у дома през почивните и празнични дни, информира телевизионният канал Си нюз.