Как се измерва теглото на жив кит? Очевидният отговор е "много внимателно". Ясно е, че огромните морски бозайници не могат да бъдат поставени на кантар. За целта специалисти от Дания и САЩ разчитат на помощта на дронове, съобщава Юрик алърт.

Учени от датския Институт за перспективни изследвания в Орхус и океанографския институт "Удс Хоул" в Масачузетс, САЩ, са установили как с точност да измерват теглото на живеещи на свобода китове, като за целта използват единствено въздушни снимки, направени от дронове, пише БТА. Новаторският метод, описан в сп. "Methods in Ecology and Evolution", може да се използва, за да се придобият повече знания за физиологията и екологията на едрите морски обитатели.

Измервайки телесната дължина, широчина и височина на свободно живеещи Южни гладки китове, фотографирани от дронове, изследователите са разработили модел, който точно изчислява телесния обем и масата им. Заради огромните им размери досега единственият начин за получаването на подобна информация е бил да се претеглят мъртви или изхвърлени на брега екземпляри.

"Знанието за телесната маса на свободно живеещи китове открива нови изследователски пътища", казва Фредрик Кристиансен от датския екип.

Откриха нови динозаври

Екипът на Хуан Пабло Суарес от университета в еквадорския град Лоха обяви, че е открил нов вид динозавър, който никога досега не е бил описван, предаде Франс прес.

Стареенето е сериал от три серии

С усилията на учените вече имаме доказателства, че остаряването не е дълъг, непрекъснат процес, който се движи с една и съща скорост през целия ни живот, а своеобразен сериал от три серии.