Хроничното недоспиване заради ранното начало на учебните занятия влияе върху психиката на подрастващите, съобщава сп. "Сайънс адвансис".

Учени под ръководството на Орасио де ла Иглесия от Вашингтонския университет установиха, че пренасянето на учебните занятия за по-късен начален час повишава успеваемостта на учащите се и влияе върху качеството на съня им.

Било констатирано, че учениците си лягат по-късно не заради продължителното ползване на смартфони и различни джаджи, а заради половото си съзряване, което е съпроводено със смяна на биологичния часовник.

Изследването обхванало две групи тийнейджъри в училища в САЩ през 2016 г., като учебните занятия на 94-ма ученици започвали в 07:50 ч., докато тези на 84 техни връстници - в 08:45 ч. Учениците в двете групи лягали да спят приблизително по едно и също време.

През 2017 г. онези, чиито занятия започвали по-късно, спели с 34 минути по-дълго в денонощието, чувствали се по-бодри и успеваемостта им в училище била с 5 процента по-висока. Закъсненията им и пропуските в обучението им намалели.

Специалистите смятат, че ако учебните занятия са с още по-късен начален час, това ще донесе повече ползи на учениците.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Грипът в Пазарджик е в подем

Заболеваемостта от грип в Пазарджик не е достигнала епидемични стойности за обявяване на грипна епидемия, съобщават от местната Регионална здравна инспекция.