Специалисти от института "Смитсониън" за тропически изследвания в САЩ откриха няколко нови вида личинки на форониди, чиито възрастни форми са неизвестни, съобщи Физ.орг.

Зоолозите взели проби от планктон в Панамския залив и близо до архипелага Бокас дел Торо в Карибско море. Били открити 50 личинки на форониди - червеобразни безгръбначни, които имат пипала и живеят в хитинови тръбички, захванати с единия си край в тинята или пясъка. ДНК анализът позволил да бъдат идентифицирани 3 вида в Панамския залив и други 4 в Карибско море.

При това определени ДНК-участъци у всеки от откритите видове се оказали уникални сред геномите, съхранявани в базата данни GenBank, в която е представена ДНК на над 300 хиляди организми.

Това показва, че учените са попаднали на нови видове, но идентифицирането на възрастните им форми може да отнеме години. Възможно е също възрастните им форми никога да не бъдат открити, тъй като за начина на живот на тези безгръбначни се знае съвсем малко.

Личинките на форонидите са свободно плаващи, докато възрастните им форми са захванати за морското дъно. Това обяснява защо е по-лесно форониди да бъдат открити под формата на личинки, отколкото в полова зрялост.

Източник БТА, снимка pixabay.com

По темата: откритие учени

Древните римляни били предимно мигранти

Учени от няколко университета в САЩ и Европа проведоха първо по рода си „преброяване“ на населението на Древен Рим и изводът, до който са стигнали е, че в епохата на ставане на Римската империя Вечният град е бил населен основно с мигранти от Близкия Изток и Гърция, а не с коренни жители или западноевропейци.

Кой е любимият ви алкохол според зодията...