Учени откриха как да удължат младостта

Международна група учени описа механизъм, който позволява на клетките да се обновяват и така да противодействат на стареенето, съобщи "Лента"

Резултатите от изследването им бяха публикувани в списание FASEB, предаде БТА. В публикацията се посочва, че клетките в човешкия организъм се обновяват посредством освобождаването от повредените митохондрии. При възрастните хора този процес се забавя, което води до загуба на мускулна маса и проява на излишно тегло. Учените са разработили концепция за действие на специални флуоуросцентни маркери, които изучават митохондриите и определят кои са повредени. Според изследователите тази информация ще помогне да се намерят начини за обновление на клетките чрез медикаменти

ПО ТЕМАТА