Учени от Станфордския университет в САЩ установиха защо преди 7000 години рязко намаляло генетичното многообразие на Y-хромозомите.

Оказало се, че броят на способните да се размножават мъже намалял в резултат на борбата между кланове.

Резултатите от геномния анализ на 125 Y-хромозоми у днешни хора показали, че преди 5000-7000 години в различни райони на Стария свят възникнал ефектът "гърло на бутилка", т.е. намаляло многообразието на Y-хромозомите. Това свидетелствало за намаляване броя на способните да се размножават мъже сред населението. Тъй като феноменът не засягал жените, се предполагаше, че за това са допринесли социални взаимоотношения, а не екологични бедствия, включително климатични промени.

В рамките на новото изследване бе предложена хипотезата, че генетичното многообразие у мъжете не намаляло в резултат на по-малката им численост, а защото успешни в репродуктивен план станали малки групи социално привилегировани мъже и синовете им. За разлика от жените, мъжете освен това отказали да преминат в друг клан и това намалило генетичното многообразие в отделните групи.

При това що се отнася до Y-хромозомите, различията между отделните групи намалели, тъй като някои кланове били напълно унищожени. Създаденият от учените компютърен модел показал, че въпросният сценарий е правдоподобен.

Резултатите от изследването са публикувани в Nature Communications.

По темата: наука

Зодиите, които са най-трудни за обичане

Да... любовта невинаги е лесна! Има хора, които определено притежават по - труден характер от други. Ето защо те често имат проблеми в любовните си отношения. Вярвате или не, зодията говори много по темата. Всеки зодиакален знак има свои уникални черти, които правят обичането им труднo.

Петте най-големи проблема в любовта на зодиите

Вижте какви са най-честите проблеми на зодиите в любовта!

Всеки от нас е стигал до момента, когато си мисли, че най‐накрая е открил човек, с когото наистина иска да бъде. Отдъхваме, че трудната част е приключила, но истината е, че в този момент започват истинските трудности. Всички ние имаме различни представи какви искаме да бъдат връзките ни, които често са повлияни от предишните ни любовни отношения.

Как остаряват различните зодии