Учени: Клюките в службата са полезни

Учени: Клюките в службата са полезни

Британски учени установиха, че леките разговори и клюките в службата повдигат духа на хората и ги разсейват, като положителният ефект е по-голям от отрицателния, съобщи БТА.

При дистанционна работа в условията на COVID-19 този полезен ефект трудно се възпроизвежда.

Учените от бизнес училището на университета в Ексетър са използвали данни за 151 работещи от различни сектори. Те установили, че общите приказки и клюките повишават позитивните емоции и чувството за удовлетвореност към края на деня, а и допринасят хората да искат да помогнат на колегите си. Тези, които обичат да побъбрят, усещат по-голямо признание в работата си и имат чувство за по-близка връзка с останалите в службата.

Страничните разговори все пак разсейват хората и понякога те се въздържат от тях заради липса на време. Адаптивните хора усещат повече ползата от общите приказки. Тези, които трудно се приспособяват, чувстват повече негативните им страни и понякога казват повече, отколкото би трябвало.

Учените наричат страничните разговори "важен социален лубрикант" и дават за пример лекия социален разговор в началото на делова среща, който създава непосредственост преди сериозни преговори или оценка на работата. Те са и социален ритуал, вграден в ежедневието. Участниците в изследването са анкетирани три пъти на ден по 15 минути три седмици.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.