Учат професори да преподават новите технологии на бъдещите учители

Учат професори да преподават новите технологии на бъдещите учители

Как да преподават на бъдещите учители иновативните образователни технологии в класните стаи - тази материя ще трябва да усвоят техните професори от висшите училища. Това е една от целите, заложени в новата национална програма „Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители“, която е публикувана за обществено обсъждане. В рамките на две години за нея ще бъдат отпуснати 2 млн. лв. от бюджета на МОН.

Преподавателите на бъдещите училите трябва да могат да ги обучат как да разработват учебната документация, както и да придобият умения в сферата на гражданско образование, предприемачество и интелектуална собственост. Националната програма е насочена към преподаватели от държавните университети, в които се подготвят учители по няколко от задължителните дисциплини: „Педагогика“, „Психология“, „Методика на обучението по (определен предмет)“, „Приобщаващо образование“, „ИКТ в обучението и работа в дигитална среда“.

След края на обученията им пък ще бъде изготвен и разпространен наръчник за прилагане на компетентностния подход в обучението на бъдещи учители и на наръчник по иновативни образователни технологии. Интерактивен вариант на новото помагало пък трябва да бъде включен във виртуална библиотека. В нея ще бъдат включени програма за компетентностно ориентирано обучение по иновативни образователни технологии, мултимедийни презентации и видео-лекциите за лекции по основните теми на програмата, които също би трябвало да бъдат създадени след проведените обучения на професорите.

Учебните планове и програми за подготовка на бъдещите педагози във висшите училища пък ще бъдат актуализирани, така че да отговарят на дигиталната трансформация на образованието и в тях да бъде включен компетентностния подход.

В рамките на националната програма ще се установи необходимостта и възможността за разкриване и развитие на нови хибридни специалности по професионално направление „Педагогика на обучението по...“ във висшите училища, както и на междууниверситетски центрове за подготовка на учители.

Ще бъде създаден и Експертен съвет в МОН. Той ще координира и извършва мониторинг на дейностите по подготовка на учители във висшите училища.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.