За да компенсират отлива на туристи от Западните пазари, тази година варненските хотелиери ще трябва да насочат вниманието си към гости от близки балкански държави. Това коментира проф. д-р Стоян Маринов от Варненската туристическа камара.

Според експертът, причината да се търсят туристи от близките пазари, е в променената геополитическа обстановка. „Ясно е вече, че Турция, Египет и Тунис са печелившите туристически дестинации за Западна Европа и руския пазар.

Ние сме като скачени съдове - когато те са във възход, ситуацията при нас е трудна и обратно. Три години ние бяхме във възход, когато те бяха в криза. При нас дойдоха туристи, които преди предпочитаха традиционно да ходят на почивка в споменатите дестинации. Сега, когато обстановката в тези райони се успокои, те отново се върнаха там“, обясни експертът.

Маринов обаче изрази съжаление, че българските хотелиери не са успели да превърнат за последните няколко години тези туристи в свои трайни клиенти. Затова, според него, браншът ще трябва да насочи сега вниманието си към съседни страни, откъдето туристите идват с автобуси или с лични автомобили.

„Говоря за Румъния, Украйна, Молдова и Македония. Защото има проблеми с недостиг на летателен капацитет към България. Бумът, който в момента преживяват Египет, Тунис и Турция, привлече много самолетни компании към тези дестинации. Затова алтернтивата ни е да компенсираме с туристи от близките, Балканските пазари“, уточни проф. Маринов.

Според него, хотелите ще трябва да наблегнат и на електронните канали и резервационни системи, които привличат неорганизирани, индивидуални туристи, използващи алтернативни видове транспорт – автобусен, железопътен или пък нискотарифните превозвачи, които летят към България.

„По този начин може да се компенсира отливът, който се очаква да се случи с организираните туристи“, коментира още проф. д-р Стоян Маринов.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

„Една пета от гостите идват у нас заради културно-историческия туризъм”

„Културно-историческият туризъм е ключов в програмата ни за утвърждаване на България като целогодишна дестинация. В тази посока работим активно, откакто създадохме осемте културно-исторически дестинации преди четири години. След тяхното формиране всички включени обекти бележат ръст на посещенията, някои със 100 процента.” Това заяви във Велико Търново министърът на туризма Николина Ангелкова, която участва в тържествата за 111-годишнината от обявяване на независимостта на България. 

Древни църкви, скален водопад и най-големият въжен мост привличат туристи

Средновековни църкви с уникална архитектура и стенописи, панорамна гледка от един от най-високите водопади в България и най-големият въжен парк в страната. Това са само част от туристическите проекти на около час път от София, реализирани по управляваните от МРРБ програми за трансгранично сътрудничество с Република Северна Македония и със Сърбия.

Ангелкова: Блогъри и влогъри ще рекламират България (ОБНОВЕНА)

Блогъри и влогъри ще рекламират България като туристическа дестинация, каза днес във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова. По думите й предстои среща с популярни български и чуждестранни личности, които се занимават с такава дейност, като фокусът на разговорите ще бъдат възможностите за културно-исторически туризъм у нас.