Тръгва кампания за подобряване на условията в шивашките цехове

Тръгва кампания за подобряване на условията в шивашките цехове

България се включва от тази седмица мащабна кампания за подобряване на условията на труд и заплащане в шивашките предприятия. Тя е под наслов „Шивашките фабрики и шивашките работници имат нужда от безопасни места за работа“, каза в ефира на БНР Цветелина Милчалиева - председател на Федерацията на независимите синдикални организации от леката промишленост към КНСБ.

Кампанията е част от инициатива на международната организация на индустриалните работници в цял свят по повод осем години от трагедията, при която рухна сградата Рана плаза в Бангладеш. Тогава загинаха и пострадаха хиляди работници. В България в шивашкия бранш официално са заети повече от 80 000 души. Те са силно засегнати от коронакризата.

Коронакризата се отрази сериозно на шивашкия бранш. Основните фирми, които правят поръчки в България, са от Германия и Франция. „Към момента те са заявили , че може би ще запазят 30% от това, което стандартно поръчват“, каза синдикалистката.

От федерацията настояват за въвеждане на т.нар. „заплата за издръжка“ в шивашките предприятия. „От години са на минимална работна заплата и в много от случаите това е нещо, което ги поставя под прага на бедност“.

Предстоят преговори с работодателите за браншов договор за шивашката промишленост с акцент върху доходите. „Сериозни брандове, наистина, цените, на които ще преговарят това нещо да се случи, са безсрамно ниски“, каза Цветелина Милчалиева.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.