До края на октомври сегашните две дружества за пътнически и товарни дружества от ЕООД-та ще се превърнат в ЕАД. Вероятно шапката им „Холдинг БДЖ“ ще се влее в пътническото дружество или ще остане самостоятелно, обяви транспортният министър Росен Желязков на изслушване в ресорната комисия.

„Завършихме 2019-та с добра тенденция и противоречиви резултати“, смята Желязков и допълни, реорганизацията в железниците е започната и предстои анализ на активите от одиторите на дружествата.

Холдингът ще се „изчисти“ от всички оперативни активи

които ще бъдат прехвърлени на двете бъдещи ЕАД-та. „Железниците ползват сръбски модел за преструктурирането си“, обяви шефът на холдинг Никола Василев. Ненужните на дружествата активи ще бъдат под шапката на холдинга, които ще ги разпродаде. Само за миналата година от тази дейност холдингът има 8 млн. лева приходи. Мотивите за промените е Законът за публичните предприятия, както и желанието на управляващите двете дружества да бъдат под прякото ръководство на транспортния министър.

Пред „Монитор“ експерти коментираха, че след продажбата на неоперативните активи структурата ще бъде закрита.

„Няма да се уволняват хора заради преструктурирането

за всички има място в железниците“, коментира още Василев. Шефът на железниците обещава до юни 2020-та да има нов модел за изчисление на заплащането на заетите. „В момента 25 на сто от заплащането на машинистите е от извънреден труд, което ще се промени скоро“, обеща още Василев. По думите му сега заплатите им се смятат по 18 ставки за труд. Машинистите ще участват в съставянето на графика им за работа.

Има натрупано недоверие към железниците, но през изминалата година са превозени 500 000 повече пътници. Сметките са на превозвача, въпреки че няма система, с който да ги изчисли обективно. Затова

ще бъде въведено автоматично броене на пътниците

поне на някои от гарите, като това ще става чрез видеонаблюдение. „За удобство на пътниците ще бъдат купени вендинг машини за продажба на билети. Към днешна дата графикът за движение се изпълнява почти на 94 на сто, недостигат средно на ден 14 локомотива и 5 вагона“, отчете още Василев.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Узбекистан затваря летищата си от 30 март до 20 април

Властите в Узбекистан затварят летищата на страната и спират всички полети от 30 март до 20 април. Мярката е предприета от оперативния щаб при правителството на страната за борба с пандемията от корона вируса и е обявена на сайта му.

Симеон Ананиев: Коронавирусът ще доведе нови жп транспортни схеми по света

Кризата с коронавируса ще доведе до нови транспортни схеми и до нов начин на вериги на доставките в ЕС и по света. Това прогнозира в интервю за БГНЕС председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи и преподавател Симеон Ананиев.