До средата на месец декември трябва да приключи ремонтът и да бъде възстановено движението в двете платна по три участъка от автомагистрала „Хемус“. Това са виадуктите при с. Потоп и „Коренишки дол“ и дясното платно на 6.6-километрова отсечка между Шумен и Варна. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при участието си в парламентарния контрол днес.

"АМ „Хемус“ е важна пътна артерия,

по нея се провежда движението за Северна и Североизточна България и повече не можеше да се отлага извършването на ремонтно-възстановителни мероприятия, с което да се гарантира безопасни условия на движение е недопустимо", коментира Аврамова. Тя допълни, че ремонтът на лявата тръба на тунел „Витиня“ трябва да завърши до края на 2020 г. Възложено е изработването на проект за различни видове системи на съоръжението. Към изпълнение на предвидените дейности ще се пристъпи след осигуряване на необходимия финансов ресурс от държавния бюджет. В изпълнение на европейска директива, в тунела, който е над 1000 м, трябва да бъде изпълнена и връзка между двете тръби – пешеходна и пътна за пожарни автомобили, което прави този ремонт още по-сложен.

В отговор на въпрос за

изграждане на нови ленти за движение в двете посоки на автомагистрала „Тракия“

в отсечката Пловдив – София министърът коментира, че преди да се пристъпи към реализацията на такава идея следва да се направи задълбочен анализ както от гледна точка на възможностите, които осигурява съществуващото трасе, така и да се намери техническо издържано решение за разширението. Резултатите ще обосноват финансовите параметри за осъществяването на инвестицията. "За да бъде решен въпросът с осигуряване на още една активна лента за движение, би следвало да се направи проучване за възможностите за нейното изграждане - без такова не би следвало да се предприемат действия и да се преминава към вземане на техническо решение.", каза Аврамова. Именно заради това на този етап не са предприети конкретни стъпки за изграждане на лента. "По този въпрос трябва да се работи, но има и други приоритети, свързани с пътния сектор, които ние следваме", каза още ресорният министър като изтъкна, че в момента приоритет е изграждането на АМ „Хемус“.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Още 3 млрд. лева европари за пътища и градове

До 2027 г. близо 3 млрд. лева от новата европейската програма за развитие на регионите ще бъдат вложени в нови пътища и подобряване на градската среда. Парите ще се използват за преодоляване на дисбаланса между регионите, обяви Петя Аврамова по време на обучение на училището за политика „Димитър Паница“.

За Перник вода в яз. „Студена“ има за още 3 месеца

За Перник вода в яз. „Студена” има за поне още 2-3 месеца, изчисляват експерти. Според хидролога от Су „Св. Кл. Охридски” доц. д-р Иван Пенков при сегашния приток и отток и наличните количества в яз. Студена водата в него ще стигне за поне 3 месеца. По думите му, единствената ефективна мярка е тоталната подмяна на водопреносната мрежа. Тя обаче е много, много скъпа и отнема значително технологично време.

Повече от 130 хил. души в страната на воден режим

133 хил. жители на 6 града и 116 села в страната имат проблеми с водоснабдяването. В тях влизат, освен Перник и Омуртаг, Симеоновград и Върбица. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по време на заседание на регионалната парламентарна комисия относно водната криза в Перник.