До средата на месец декември трябва да приключи ремонтът и да бъде възстановено движението в двете платна по три участъка от автомагистрала „Хемус“. Това са виадуктите при с. Потоп и „Коренишки дол“ и дясното платно на 6.6-километрова отсечка между Шумен и Варна. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при участието си в парламентарния контрол днес.

"АМ „Хемус“ е важна пътна артерия,

по нея се провежда движението за Северна и Североизточна България и повече не можеше да се отлага извършването на ремонтно-възстановителни мероприятия, с което да се гарантира безопасни условия на движение е недопустимо", коментира Аврамова. Тя допълни, че ремонтът на лявата тръба на тунел „Витиня“ трябва да завърши до края на 2020 г. Възложено е изработването на проект за различни видове системи на съоръжението. Към изпълнение на предвидените дейности ще се пристъпи след осигуряване на необходимия финансов ресурс от държавния бюджет. В изпълнение на европейска директива, в тунела, който е над 1000 м, трябва да бъде изпълнена и връзка между двете тръби – пешеходна и пътна за пожарни автомобили, което прави този ремонт още по-сложен.

В отговор на въпрос за

изграждане на нови ленти за движение в двете посоки на автомагистрала „Тракия“

в отсечката Пловдив – София министърът коментира, че преди да се пристъпи към реализацията на такава идея следва да се направи задълбочен анализ както от гледна точка на възможностите, които осигурява съществуващото трасе, така и да се намери техническо издържано решение за разширението. Резултатите ще обосноват финансовите параметри за осъществяването на инвестицията. "За да бъде решен въпросът с осигуряване на още една активна лента за движение, би следвало да се направи проучване за възможностите за нейното изграждане - без такова не би следвало да се предприемат действия и да се преминава към вземане на техническо решение.", каза Аврамова. Именно заради това на този етап не са предприети конкретни стъпки за изграждане на лента. "По този въпрос трябва да се работи, но има и други приоритети, свързани с пътния сектор, които ние следваме", каза още ресорният министър като изтъкна, че в момента приоритет е изграждането на АМ „Хемус“.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Бъдещите проекти с европари първо с макет или 3D визуализация

Бъдещите проекти за градско развитие, финансирани от оперативните програми в програмния период 2021-2027 г., ще бъдат предварително представяни чрез 3D визуализация или макет. Така всеки един човек ще може визуално да разбере как ще изглежда инвестицията след нейната реализация, а целта е да се постигне по-добро планиране. Това обяви зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Деница Николова на конференция в София.

Камерите на тола вече снимат нарушителите

До 1800 лева глоба за ТИР без винетка от утре

Камерите на тола вече снимат нарушителите

Шoфьoритe, кoитo пътувaт пo рeпубликaнcкaтa пътнa мрeжa бeз вaлиднa eлeктрoннa винeткa, щe бъдaт caнкциoнирaни и чрeз кaмeритe нa тoл cиcтeмaтa от утре. На нарушителите в крaя нa дeня щe им бъдe изпрaщан eлeктрoнeн фиш пo пoщaтa зa плaщaнe нa глoбa Тя е 300 лeвa зa лeкитe aвтoмoбили дo 3,5 тoнa и 1800 лeвa зa тeжкoтoвaрнитe прeвoзни cрeдcтвa. Тoвa cъoбщихa oт Aгeнция "Пътнa инфрacтруктурa" (AПИ).

Предстои рехабилитация на 35,2 км водопроводи от яз. „Пловдивци“

Предстои рехабилитация на 35,2 км водопроводи от яз. „Пловдивци“, съъбщиха от ВиК Смолян. Съоръжението е първото от подобен род за питейно-битово водоснабдяване, който е изграден и въведен в експлоатация в България през последните 30 години. Завиреният му обем е 2,45 млн. куб. м. Към момента е пълен на 80%.