До средата на месец декември трябва да приключи ремонтът и да бъде възстановено движението в двете платна по три участъка от автомагистрала „Хемус“. Това са виадуктите при с. Потоп и „Коренишки дол“ и дясното платно на 6.6-километрова отсечка между Шумен и Варна. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова при участието си в парламентарния контрол днес.

"АМ „Хемус“ е важна пътна артерия,

по нея се провежда движението за Северна и Североизточна България и повече не можеше да се отлага извършването на ремонтно-възстановителни мероприятия, с което да се гарантира безопасни условия на движение е недопустимо", коментира Аврамова. Тя допълни, че ремонтът на лявата тръба на тунел „Витиня“ трябва да завърши до края на 2020 г. Възложено е изработването на проект за различни видове системи на съоръжението. Към изпълнение на предвидените дейности ще се пристъпи след осигуряване на необходимия финансов ресурс от държавния бюджет. В изпълнение на европейска директива, в тунела, който е над 1000 м, трябва да бъде изпълнена и връзка между двете тръби – пешеходна и пътна за пожарни автомобили, което прави този ремонт още по-сложен.

В отговор на въпрос за

изграждане на нови ленти за движение в двете посоки на автомагистрала „Тракия“

в отсечката Пловдив – София министърът коментира, че преди да се пристъпи към реализацията на такава идея следва да се направи задълбочен анализ както от гледна точка на възможностите, които осигурява съществуващото трасе, така и да се намери техническо издържано решение за разширението. Резултатите ще обосноват финансовите параметри за осъществяването на инвестицията. "За да бъде решен въпросът с осигуряване на още една активна лента за движение, би следвало да се направи проучване за възможностите за нейното изграждане - без такова не би следвало да се предприемат действия и да се преминава към вземане на техническо решение.", каза Аврамова. Именно заради това на този етап не са предприети конкретни стъпки за изграждане на лента. "По този въпрос трябва да се работи, но има и други приоритети, свързани с пътния сектор, които ние следваме", каза още ресорният министър като изтъкна, че в момента приоритет е изграждането на АМ „Хемус“.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Тръгва разширението на 6 км от Южната дъга на столичното околовръстно шосе

Започва строителството на над 6 км от Софийския околовръстен път II-18 в отсечката от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“, съобщиха от АПИ. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и средствата са от републиканския бюджет. В момента се извършва подготовка за същинските строителни работи.

Започва строежа на участък от пътя Мездра - Ботевград

Стартира поетапното строителство на 13,4 км от път E-79 Мездра – Ботевград, лот 2 от км 161 до км 174. Днес изпълнителят започна подготвителните дейности за обезопасяването на обекта, поставянето на знаци, премахване на горния хумусен слой и т. н. Всички дейности, които ще се извършват през следващите дни са в страни от настоящото пътно платно и няма по никакъв начин да възпрепятстват трафика.

Ловеч е с основно ремонтиран околовръстен път

Завърши рехабилитацията на околовръстния път на Ловеч. Близо 9-километровата отсечка, част от път II-35 Плевен - Ловеч, е включена в лот 16 на ОП „Региони в растеж“ 2014 - 2020 г., финансирана от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. Основно ремонтиран е и тунелът при 43-ти км. Инвестицията е за близо 15 млн. лв.