Трети шанс, просто мързел или COVID-19 като извинение

Трети шанс, просто мързел или COVID-19 като извинение

„Шанс е дума празна от смисъл. Нищо не може да съществува без причина“. Това е написал считаният за един от най най-великите умове по време на Европейското просвещение Волтер. А какво да кажем за третия шанс? Такъв ще получат учениците от 5-и до 12-и клас, които имат двойки по някой от учебните предмети или пък не са успели да повишат успеха си на поправката. https://www.monitor.bg/bg/a/view/mon-razreshi-izvynredna-popravitelna-sesija-za-dvojkadjiite-224781

Това на свой ред е станало възможно след писмо на родителите до МОН, тъй като не всички могли да наваксат пропуските по време на дистанционното обучение след средата на март. Така се оказваме в ситуация, при която коронакризата и затворените школа заради COVID-19, влизат в удобното извинение за родните ученици да не залягат над учебниците, когато трябва – дистанционно или не, няма значение.

Тук няма да засегна проблемите около самото обучение онлайн. Как в някой части на страната наистина нямаха пълноценно такова, а на места децата дори нямаха таблети или компютри. Една малка част от учениците наистина може би са имали затрудения и това не е могло да се навакса дори и с помощта на родителите. Те все пак трябва да ходят на работа.

Въпросът е колко от тези двойкаджии биха положили повече усилия, ако вместо от вкъщи, бяха в класната стая?. Всъщност въпросът е риторичен. Никакви! В дигиталния свят децата трябва да свикнат да учат във виртуални класни стаи, където самоконтролът докъде и колко да учим е от изключително значение. Способностите на детето да се справя в кризисни ситуации ще става все по-важно. Те все по-често ще трябва да се учат да правят житейски избори, да не избират лесния път, защото често той накрая излиза много трънлив. За да е поне малко честно обаче, това разрешение не трябва да се отнася за учениците, получили слаби оценки на поправителните сесии на не повече от два учебни предмета.

Защо пък трети шанс да не получат всички деца? Някой може би искат да поправят петицата на шестица, а тройката на четворка например. Аргументите за трудностите и пропуските важат и за тях. Затова накрая ще завърша с цитат на британския актьор Гари Олдман - „Мързеливият винаги работи двойно повече. Нужно е да се отдели повече време, но ще се направи всичко от първият път. Отдели толкова време, колкото е необходимо, иначе всичко ще трябва да се преправя.". Златна мисъл!

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.