Тренираме, докато седим – мисията е възможна
3

Тренираме, докато седим – мисията е възможна

Лекуваме травми с мързелива гимнастика за не повече от 20 минути на ден

Може ли една гимнастика да има ефект, ако я правим мързеливата? И възможно ли е благодарение на нея да открием връзка между болежки в рамената и стомаха или в мускула на челюстта и свода на крака? Положителен отговор на всички тези въпроси намираме в приложната кинезиология. Методът събира в едно физика, психика и биохимия, а благодарение на използвания от него мускулен тест можем да открием и най-дълбоко скритите тайни на тялото ни.

Иначе казано – да си дадем отговор на въпроса защо раменете например продължават да ни болят, въпреки че изследвания показват, че са в добра форма.

„Всеки мускул е свързан с друг, а голяма част от тях са свързани и с вътрешни органи. Така, като се наблюдаваме, се оказва, че когато коремът ни е раздразнен от емоция или храна, се натяга и спазмира гръдния мускул, който е свързан с корема. Той придърпва рамената напред и в крайна сметка се измества позицията на рамото“, обясни пред „Монитор“ специалистът по приложна кинезиология Константин Ковачев. Най-често срещаните проблеми сред пациентите се коренят именно в стомаха. „9 от всеки 10 изследвани човека дават такъв резултат“, казва той.

Самата диагностика представлява прилагане на натиск на отделните мускули. Ако те издържат в продължение на 3-4 секунди, то това означава, че са с нормален тонус. Мускулите, респективно и цялата нервна система, можем да тестваме и по други начини – с прилагане на топлина, студ, различни миризми и т.н. „Можем да разберем при различните провокации дали тялото ни реагира правилно“, разяснява Ковачев.

И макар че диагностиката, особено в домашни условия, е мисия невъзможна за неспециалистите, то съвсем в рамките на способностите на всеки лаик е да излекува болежка с бърза тренировка, и то – в седнало положение. Не повече от 20 минути на ден са ни необходими, за да енергизираме тялото си. Ковачев съветва да се раздвижваме през сутрините, преди да е започнал денят ни, но признава, че е добър вариант и ако оставим мързеливата гимнастика за рестарт след края на професионалните ангажименти. 5-минутни тренировки пък могат да ни спасят от болките, когато получим спазъм през деня. „Проблемите на хората често се повтарят. Това установих от работата си индивидуално с пациентите ми и това – заедно с факта, че и съпругата ми имаше болки заради седящата си професия, ме вдъхнови да съставя компилация от упражнения“, разкри специалистът, който от 2003 г. се занимава и с кинезитерапия. Радостен е, че може сам да тества тренировката и да провери дали има ефект. Причината – за да усетиш облекчение, не е необходимо да чакаш ефекта на натрупването.

Самият Ковачев се позовава на знания от приложната кинезиология и кинезитерапията в създаването на проекта Актив Ситинг. Различните движения в седнало състояние той компилира още преди около две години, като на пълни обороти лечебната гимнастика Актив Ситинг стартира през месец март миналата година. А мързеливата гимнастика е толкова лесна за изпълнение, че с нея здравия си дух и тяло поддържат негови клиенти на възраст между 5 и 87 г.


ОСНОВНИ УПРАЖНЕНИЯ:

  • Потриване на ръце за повдигане на енергията
  • Обработване на зоната на тила със свити юмруци. Движенията са от средата на тила към ушите, могат да са кръгови или линейни
  • Разтягане на врата. С една от ръцете се обвива главата, след което главата се завърта на 45 градуса настрани и надолу. Вдишва се и при издишването се притегля главата така, че брадата да отиде към гърдите. Прави се и на другата страна
  • Вдигане на рамене и движения на главата вляво и вдясно. Така се освобождава напрежението в мускулите и се раздвижват прешлените и ставите, които при хората със седящи професии често са неподвижни
  • Разтягане на гръдния мускул. Едната ръка се слага зад тила, а лакътят се придвижва максимално назад. Чрез линейни движения с юмрука на другата ръка се разтрива областта от рамото до гръдната кост. Прави се по няколко пъти и с двете ръце. Същото упражнение може да се изпълни и с потупвания вместо разтриване
  • Масажиране на точки от рамото под ключицата до гръдната кост за стимулиране на лимфната система и вдигане на имунитета
  • Активация на коремния мускул. Пръстите на двете ръце се слагат в областта на слънчевия сплит. Прибутват се леко навътре така, че да отидат под ребрата и се задържат 2-3 секунди
  • Масажиране на точката на челюстния/дъвкателния мускул. Слага се показалецът пред висулката на ухото, а средният отива пред него. Раздвижва се точката със средния пръст на нивото на висулката на ухото, като размачкването е възможно при повечето хора да е болезнено

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.