0

С появата си през 1994 година Toyota RAV4 стана един от основателите на сегмента на масовите кросоувъри. С всяко ново поколение моделът засилваше популярността си и до момента от него са продадени около 9 милиона автомобила. Първите четири издания на RAV4 се харесваха от много потребители заради комбинацията от надеждност, практичност и универсалност, но бяха коли със скучен екстериор и интериор. Сега пред нас е петото поколение на RAV4, което според Toyota не само запазва ключовите стойности на модела, но и ги разширява.

С появата си през 1994 година Toyota RAV4 стана един от основателите на сегмента на масовите кросоувъри. С всяко ново поколение моделът засилваше популярността си и до момента от него са продадени около 9 милиона автомобила. Първите четири издания на RAV4 се харесваха от много потребители заради комбинацията от надеждност, практичност и универсалност, но бяха коли със скучен екстериор и интериор. Сега пред нас е петото поколение на RAV4, което според Toyota не само запазва ключовите стойности на модела, но и ги разширява.

Новата хибридна версия на Toyota RAV4 ще ви даде възможност да спестите гориво. Кросоувърът с предно задвижване не е предназначен за сериозен офроуд, но с лекота ще върви по черен път и ще се качи на висок бордюр. С този балансиран автомобил ще се чувствате свободно и комфортно в града, като кросоувърът е в състояние да достави удоволствие от шофирането и висок комфорт. Новият модел Toyota RAV4 Hybrid до голяма степен напомня луксозната марка Lexus, тъй като изглежда много привлекателен, но и цената вече е близо до горната граница на автомобилите от тази категория. В новия кросоувър промените са много по-смели от обикновено и не само външни и технически. Хибридната версия Toyota RAV4 Hybrid е получила нов характер. Въпреки че дължината е намалява с 30 мм и сега е 4600 мм, междуосието на е увеличено с 30 мм и сега достига 2690 мм.

Външността на новата Toyota RAV4 е двуполюсна. При появата на първата снимка преди повече от година, тя беше едновременно критикувана и одобрявана. На живо обаче новата Toyota RAV4 изглежда поразително и изненадващо добре, и може би ще ви завладее. Революционният дизайн на новия модел може да се определи като експресивен, емоционален и дори агресивен. За разлика от предишните поколения, които бяха със спокоен дизайн, новият RAV4 е с мускулести ръбове и ще ви накара да се възхищавате на неговата елегантност. Мнозина дори се обръщат, когато видят колата на пътя. Много стилно и елегантно изглежда версията с двуцветна каросерия, която комбинира бяла основна част и черен покрив, в стила на емоционалния кросоувър CH-R. Освен това новият RAV4 има характерното излъчване на луксозен модел от премиум марката Lexus.

Наистина, в салона на новата Toyota RAV4 Hybrid има много първокласни решения. На задния ред седалки има толкова много пространство за коленете, че можете да седнете с кръстосани крака. Широчината се е увеличила с 10 мм и отзад спокойно могат да седнат удобно трима човека. Обемът на багажник също се е увеличил със 79 литра и сега има добър използваем обем от 580 литра, както и ниска височина на товарене.

Материалите в интериора са почти на първокласно ниво, но без алкантара, дърво и карбонови детайли. Използвани са модерни висококачествени пластмаси, меки и приятни на допир. Повечето от бутоните са гумирани, има поставки с гумен протектор, както и гумирана повърхност от вътрешната страна на вратите. Всички бутони са с осветление. Използван е син шев на седалките и таблото. Децата ще останат доволни от наличието на 5 входа за USB, през които могат да се зареждат смартфони и да се свързват всякакви външни електронни устройства.

Безспорно по-привлекателната модификация на Toyota RAV4 е версията Hybrid, задвижвана от 2,5-литров бензинов двигател и електромотор с обща мощност 218 к.с., която предава тягата на предните колела посредством автоматична хибридна кутия, наречена е-CVT. Най-голямото предимство на Toyota RAV4 Hybrid е високата ефективност и спестяването на гориво, особено в града, където хибридът е много по-икономичен от версията с бензинов двигател. Според японците комбинираният разход на гориво е 4,5 л/100 км и това е съвсем постижимо, дори и без да шофирате възможно най-икономично. В града дори консумацията на бензин е 4,4 л/100 км, а на пътя с около 90-100 км/ч колата харчи около 4,7-4,8 л/100 км. При шофиране със скорост 140 км/ч на магистралата, разходът е 5,9 л/100 км, което е повече от добре за хибридния RAV4 с мощност от 218 к.с. Всичко това е поредното доказателство, че извън града Toyota RAV4 Hybrid демонстрира стойности, характерни за 2,0-литров дизелов двигател с мощност 150 к.с., но в града разходът от 4,4 л/100 км подчертава безспорните предимства на хибрида. Със задвижване само на предните колела новата Toyota RAV4 не е всъдеход, но с лекота се движи по черен път и се катери по високи бордюри, благодарение на просвета от цели 190 мм. Може би във версията със задвижване на всички колела този SUV ще има и повече офроуд възможности.

Новата Toyota RAV4 Hybrid стартира меко и безшумно, само на електрическа тяга. Известно време след това продължава да работи само електрическият мотор, демонстрирайки първокласен комфорт. Това се случва само на равна повърхност. Ако тръгнете да изкачвате стръмен наклон, веднага се намесва бензиновият двигател на RAV4. Бензиновият двигател почти не се чува, а когато стартирате и карате само на електрическа тяга, изобщо няма шумове.

Въпреки, че предните колони са по-тънки, отколкото в предишното поколение на RAV4, те все още леко припокриват гледката в завоите. По магистралата колата се движи уверено със скорост 140 км/ч, след което се появява малък аеродинамичен шум. Максималната скорост е 180 км/ч. Дори когато натиснете силно педала на газта, няма да усетите незабавно ускорение. Причината е в хибридната предавка e-CVT, която се замисля дори в режим Sport. Въпреки това, ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,4 секунди, което е доста прилично постижение за хибриден градски кросоувър. В режим Sport скоростомерът получава червен ореол и новият кросоувър RAV4 Hybrid става динамичен и забавен.

По магистралата и в градския трафик Toyota RAV4 Hybrid вози отлично. Новото окачване е много комфортно и вози стегнато, без да предизвиква големи странични наклонявания на каросерията и в същото време отработва добре дупките и неравностите по третокласните пътища. И дори при големи ями, окачването се справя с трусовете, предизвикани от колелата. Новата Toyota RAV4 Hybrid се контролира послушно и се управлява отчетливо, с нея е лесно да се маневрира, а размерите се усещат добре. Воланът се върти от край до край почти два и половина оборота.

У нас стартовата цена на Toyota RAV4 Hybrid е почти 63 000 лева със задвижване на предните колела. В топверсията Luxury Premium с двойно предаване AWD цената достига 88 000 лева. Но дори и тази сума е под цената на всички премиум модели от този клас, които не могат да осигурят това качество на возене, доста по-високо от много автомобили с двигатели с вътрешно горене. Може би и затова повече от една трета от всички продадени RAV4 в света са в хибридната версия. Българският пазар не прави изключение и у нас се продават повече хибридни RAV4, отколкото други.

Технически характеристики:

Toyota RAV4 Hybrid FWD

2,5-литров бензинов двигател и електрически мотор

е-CVT автоматична хибридна трансмисия

218 к.с. сумарна максимална мощност

221 Нм макс. въртящ момент при 3600-5200 об/мин

8,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на бензин

102 г/км емисии на СО2

62 990 лева цена на базовия модел