Toyota направи революционен електромобил
11

Toyota направи революционен електромобил

Първият модел на ток в гамата на японската марка е с уникална система за задвижване на четирите колела

Японската марка Toyota има 25-годишен опит в проектирането и производството на електрифицирани превозни средства. През 1997 година Toyota пое пионерската роля в електрифицираната мобилност с първото поколение на Prius, който стана първият в света сериен хибриден автомобил. Оттогава Prius има вече четири последователни поколения и направи Toyota лидер в производството на коли с хибридно задвижване.

Сега Toyota отново прави революция като пуска на пазара първия си електромобил, наречен bZ4X, който е оборудван с нова система за задвижване на четирите колела с възможности от световна класа. Първият електромобил с батерии на Toyota е удобен, просторен и автентичен SUV и първият модел в гамата за електрически модели на Toyota. Преди броени дни стартира услугата за онлайн резервации на новия модел.

Новата Toyota bZ4X запазва външните пропорции и дизайна на прототипа, показан през април миналата година. Електрическият bZ4X е първият модел на Toyota, който използва новата архитектурна платформа на компанията e-TNGA, разработена със съвместните усилия на Toyota и Subaru.

Акумулаторният блок е интегриран в пода на каросерията като неразделна част от шасито, което осигурява ключови предимства като нисък център на тежестта, отличен баланс в разпределението на теглото между предния и задния мост, и висока конструктивна устойчивост за гарантиране на отлична безопасност, комфорт на возене и динамика на пътя.

Новата Toyota bZ4X е просторен и комфортен високопроходим модел, който се предлага с нова система за задвижване на четирите колела. Тя осигурява водещи в класа възможности при движение извън пътя и динамика на пътя, благодарение на задвижването с отделни електродвигатели на двата моста.

Изчистеният и елегантен външен дизайн с мощно излъчване отразява авангардните качества на модерния електромобил и статута на истински всъдеход. В новия електромобил bZ4X дебютира и новото за марката дизайнерско оформление в стил „Глава на чук” в предната част, което допринася за мощната осанка на колата.

Фокусираното върху водача арматурно табло включва 7-инчов информационен дисплей с блок на контролните прибори, разположен над волана. Дългото междуосие осигурява отличен простор и комфорт за пътниците в светлия интериор с 5 места, както и голям капацитет на багажното пространство от 452 литра при изправени задни седалки.

Новата Toyota bZ4X използва предно предаване и електродвигател с максимална мощност 150 кВт или 204 к.с., а въртящият момент от 265 Нм позволява постигане на време за ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,4 секунди и максимална скорост от 160 км/ч. Моделът с двойно предаване е с максимална мощност от 217,5 к.с. и максимален въртящ момент 336 Нм.

Максималната скорост при него е същата, а ускорението от място до 100 км/ч е намалено до 7,7 секунди. Задвижването предлага и възможност за управление с един педал и повишена степен на регенерация на енергията при спиране, което позволява на водача да ускорява и забавя само чрез педала на газта.

Литиево-йонната акумулаторна батерия с висока енергийна плътност и капацитет от 71,4 кВтч може да осигури автономен пробег от около 450-500 км според стандарта WLTP с едно пълно зареждане. При използване на бързозарядна станция с мощност 150 кВт, 80% от заряда може да бъде възстановен в рамките на около 30 минути. От октомври 2022 година ще се предлага и ново трифазно бордово зарядно устройство с мощност 11 кВт.

Благодарение на най-новите технологични решения се гарантира, че bZ4X предлага не само спокойствие по отношение на пробега с едно зареждане, но и увереност, че тази способност ще остане непроменена в продължение на 10 години. Очаква се незначителен спад в експлоатационните показатели само с около 10% за 10-годишен период на експлоатация или пробег от 240 000 км. За първи път в модел на марката Toyota акумулаторната батерия използва и система за водно охлаждане.

Съвместно със своите развойни партньори от Subaru, инженерите на Toyota са проектирали новата система за двойно предаване, която се основава на традициите на двете компании в производството на автомобили със задвижване на четирите колела.

Новата система AWD осигурява допълнително сцепление и безопасност при движение при неблагоприятни условия и дава на Toyota bZ4X водещи характеристики в класа на високопроходимите модели и възможности за движение извън пътя.

Версията със задвижване на четирите колела на новия модел разполага с отделни електродвигатели с мощност 80 кВт на предния и на задния мост. Може да бъде избран и някой от различните режими на системата X-Mode в съответствие с условията, като на разположение са специални настройки за сняг и кал и дълбок сняг при скорост под 20 км/ч и Grip Control за тежък офроуд със скорост под 10 км/ч.

Новият bZ4X ще бъде първият сериен модел на Toyota, който ще използва напълно електронна система за управление, при която механичната връзка между волана и предните колела липсва, а ъгълът на отклонение на колелата се управлява прецизно по електронен път и в пълно съответствие с желанията и намеренията на водача.

Новата Toyota bZ4X е модерен автомобил, насочен изцяло към човека, предназначен да помогне на потребителите да извървят по-леко пътя на промяната към колите с батерии, без да правят компромиси или да изпитват неудобства. Моделът предлага типичните за изцяло електрическите превозни средства разширени възможности по отношение на дизайна, динамичните характеристики и цялостното удоволствие от притежанието, надхвърляйки очакванията на клиентите.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.