Toyota Highlander Hybrid прави пътуването комфортно, икономично и приятно
11

Toyota Highlander Hybrid прави пътуването комфортно, икономично и приятно

Новият луксозен кросоувър осигурява просторен салон със 7 места и огромен багажник

Новият луксозен кросоувър Toyota Highlander Hybrid е един от малкото автомобили на пазара, който може да побере 7 човека наведнъж и да ги закара не само до другия край на града, но и до най-отдалечените морски курорти. При това новият японски SUV гарантира, че ще направи пътуването комфортно, икономично и много приятно.

За първи път Toyota Highlander се появява през 2000 година, но досега не се предлага на пазарите в Европа. Настоящото четвърто поколение дебютира през миналата година и за първи път има специална версия Toyota Highlander Hybrid, хомологирана за взискателния европейски пазар.

Новият модел е построен на платформата TNGA, която предполага нисък център на тежестта и по-устойчива на усукване каросерия. Новото поколение е с дължина 4,97 метра, широчина 1,93 метра, височина 1,76 метра и междуосие 2,85 метра, така че има достатъчно пространство за пътниците на втория и на третия ред.

На външен вид новият кросоувър изглежда величествено и солидно, със стилни контури на каросерията, изцяло LED фарове с дневни светлини, наподобяващи присвити очи на хищник, разположени високо от двете страни на хромираната трапецовидна радиаторна решетка с характерните хромирани разперени крила на птица.

Скосената задна част е оформена като спортно комби с тънки LED триъгълни светлини. Хибридната версия се разпознава най-вече по детайлите като логото и надписите Hybrid, двуцветните джанти и малките детайли в декорацията.

Много приятна изненада поднася салонът на новата Toyota Highlander Hybrid, особено в най-високото ниво Luxury Premium, където наистина има толкова богато оборудване и същите качествени материали като премиум марките.

В интериора седалките са тапицирани с перфорирана кожа, удобни дори за високи и едри хора, за тапицерията са използвани висококачествени материали с кожени вложки, поставена е аудиосистема JBL с 10 високоговорителя и субуфер с мощност 1200 вата, а дизайнът на арматурното табло осигурява оптимален достъп до всички функции.

Най-високото ниво на оборудване включва 12,3-инчов централен дисплей на мултимедийната система с физически бутони и сателитна навигация, интеграция на Apple CarPlay и Android Auto, безжично зарядно за смартфон и дигитално огледало за обратно виждане с възможност за превключване в нормален режим.

Пред погледа на водача се проектира 10,1-инчов дисплей с анимация и много полезна информация. Той показва скоростта, разпознава пътните знаци, показва посоката на движение от навигацията и дори данните на круиз контрола. При натоварен трафик и непознат път не е необходимо да поглеждате към мултимедийния екран и таблото.

Пътниците на втория и третия ред в новата Toyota Highlander Hybrid разполагат с голямо пространство и могат да регулират наклона на облегалката и надлъжното положение на седалката до 180 мм. Голямото панорамно стъкло на покрива дава усещане за простор, а автоматичният климатик с три отделни зони позволява на пътниците да контролират микроклимата независимо от предните седалки.

Като цяло седалките на втория ред не се различават много от предните и предлагат по-висок комфорт дори от значително по-скъпите всъдеходи. Третият ред седалки не е предназначен за възрастни хора, тъй като за да стигнете до тях, трябва да сте доста гъвкави.

Двете седалки са по-плоски и не е изключено коленете на пътниците да опрат във втория ред, но млади хора и деца ще се поберат без затруднения. Капакът на багажника се отваря електрически и под масивната врата има огромно пространство с обем от 838 литра.

Благодарение на сгъващите се втори и трети ред седалки, товарното отделение може да се увеличи до 1909 литра. Дори когато облегалките на третия ред са разгънати за да се возят 7 човека, обемът на багажника достига до 305 литра, което е напълно достатъчно за няколко раници или сакове.

За дълга почивка голямото семейство ще трябва да монтира кутия за багаж на покрива. В салона на японския кросоувър е просторно, удобно и практично. Дори и в 7-местния салон ще имате достатъчно обем и удобни ниши за дребни вещи.

Хибридната система с два електромотора осигурява задвижване на четирите колела

Новият кросоувър Highlander Hybrid използва познатата самозарядна хибридна система на Toyota от четвърто поколение, която комбинира 2,5-литров 4-цилиндров атмосферен бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън, с преден и заден електрически мотор. Задният електромотор осигурява задвижването на четирите колела AWD-i.

Мощността на двигателя с вътрешно горене е 190 к.с., а въртящият момент е 239 Нм. За задвижване на предните колела се използва и електродвигател с мощност 182 к.с. и въртящ момент от 270 Нм. Той е свързан с бензиновия двигател с помощта на патентованата автоматична хибридна безстепенна трансмисия E-CVT.

Тъй като електромоторите и бензиновият двигател работят в различни режими, тяхната мощност не може да се сумира математически, затова общата мощност на хибридната система при Toyota Highlander Hybrid достига 248 к.с.

Задвижването на четирите колела не се реализира чрез традиционен кардан, а с помощта на отделен електромотор за задните колела. Към дисплеите са добавени различни раздели, които показват работата на отделните агрегати на хибридната система и режимите.

При потегляне новата Toyota Highlander Hybrid тръгва меко, като в началото ви позволява да карате малко на електрическа тяга почти безшумно. След като зарядът свърши, хибридната система прави преход към задвижване с бензиновия двигател и после отново го изключва, за да се възползва от тягата на електрическите мотори.

При ускорение в режим Sport хибридната система мобилизира всички двигатели и когато работят заедно, кросоувърът Highlander Hybrid е доста пъргав и динамичен, осигурявайки приличен спринт от 8,3 секунди за ускорението от място до 100 км/ч.

Огромният SUV изненадва приятно с ниския си разход на гориво, най-вече в града, където автомобилът стабилно поддържа разход от 6,7 л/100 км, а задръстванията в час пик не влияят особено на консумацията. Колкото повече спирате, толкова по-често работят електрическите двигатели и помагат намаляване на консумацията.

С плавен стил на шофиране, огромният кросоувър харчи средно 5,8-6,0 л/100 км. На магистралата при скорост около 130-140 км/ч, консумацията е около 7,7-8,2 л/100 км.

Новият кросоувър Toyota Highlander Hybrid предлага три стандартни режима на шофиране за обикновени пътища - Eco, Normal и Sport, плюс Trail за офроуд. При режима Trail задният електродвигател се използва почти винаги.

Тази интелигентна система за задвижване на всички колела се нарича AWD-i и осигурява възможност за разпределение на въртящия момент между предните и задните колела в съотношение от 100:0 до 20:80. Този режим предотвратява рязко завъртане на колелата и нежелано пробуксуване. Задните колела могат да подпомогнат колата на кал или хлъзгав път.

Окачването на Highlander Hybrid е настроено отлично за комфортно возене и не предизвиква неравностите на пътя като отработва без да друса дори големите дупки по третокласните пътища. В същото време страничните наклонявания на каросерията са минимални. Управлението на новия кросоувър е приятно и отчетливо.

Въпреки големите размери се маневрира лесно, благодарение на системата от 4 цветни камери, осигуряваща 360-градусов обзор от птичи поглед на централния дисплей.

Новата Toyota Highlander Hybrid поднася наистина приятна изненада, що се отнася до комфорта и функциите в оборудването. Това е напълно достатъчно, за да осигури достойно място в класа и да се бори успешно с далеч по-скъпи конкуренти.

Новият Highlander има и едно голямо предимство – доказаната хибридна система на Toyota. С нея кросоувърът е достатъчно мощен и изненадващо икономичен, така че с цена от 94 990 лева, новият модел със сигурност ще заинтересува огромен брой потребители.

Технически характеристики

Toyota Highlander Hybrid

2,5-литров бензинов двигател и електрически мотор

E-CVT безстепенна автоматична трансмисия

248 к.с. максимална системна мощност

239 Нм максимален въртящ момент при 4300-4500 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент на предния електромотор

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

6,6 л/100 км среден разход на бензин

149 г/км емисии на СО2

94 990 лева базова цена на модела (Executive)

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.