Toyota GR Yaris се готви за победи в световните ралита
7

Toyota GR Yaris се готви за победи в световните ралита

Новият спортен модел е разработен директно за бъдещата състезателна програма във WRC

Японската компания Toyota разкри новия си спортен автомобил, наречен GR Yaris. Той е много важен за марката, тъй като за да участва в Световния рали шампионат (WRC), Toyota трябва да произведе 25 000 екземпляра от шосейната версия на модела за 12 месеца, за да може състезателната кола да получи хомологация за ралита. Спортният GR Yaris е разработен напълно самостоятелно от Toyota Gazoo Racing и Tommi Makinen Racing, партньор на Toyota във WRC.

Освен че служи като официален модел за хомологация при разработването на следващия Yaris WRC, той притежава всички атрибути, необходими за собствениците, имащи желание да участват успешно в местни рали надпревари. Освен че създава удоволствие от шофирането на състезателната писта, Toyota GR Yaris е напълно функционална и за ежедневието. Лансирането на модела е планирано за втората половина на 2020 г.

Спортната Toyota GR Yaris е изградена върху напълно нова платформа, задвижва се от изцяло нов двигател, има ново окачване, лека конструкция и аеродинамична ефективност на каросерията, както и нова система за постоянно двойно предаване GR-Four. С високата си мощност от 261 к.с. и ниско тегло от едва 1280 кг, моделът има всички заложби за успех в надпреварите и за осигуряване на вълнуваща динамика на пътя като истински суперспортен хечбек. По-ниската линия на покрива подобрява способността на Toyota GR Yaris да намалява въздушното съпротивление.

Монтирането на новия двигател допълнително назад към центъра на автомобила спомага за постигане на по-добър баланс на теглото на ходовата част в името на подобряването на управлението, стабилността и реакцията на колата. Каросерията с три врати е изработена предимно от леки материали, сред които усилени с карбонови нишки полимери за покривната конструкция и алуминиеви сплави за предния капак и вратите с цел постигане на внушително съотношение между мощност и тегло. В резултат от това съотношението между мощността и теглото на GR Yaris се равнява на 4,9 кг за една конска сила. В рамките на развойната програма, новата Toyota GR Yaris е тествана интензивно от професионални състезателни и рали пилоти.

Под предния капак на GR Yaris е поставен изцяло нов 1,6-литров 3-цилиндров бензинов двигател с принудително турбо пълнене с отлични динамични показатели. С работен обем от 1618 куб.см, моторът има мощност от 261 к.с. и въртящ момент от 360 Нм. Компактният и лек 12-клапанен двигател с два разпределителни вала DOHC е съчетан със 6-степенна механична скоростна кутия, конструирана да поема високи нива на въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 5,5 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 230 км/ч.

Динамичните качества на Toyota GR Yaris се дължат в голяма степен и на новата система за двойно предаване GR-Four, конструирана така, че да оптимизира предаването на мощност към всяко колело, като същевременно с това е проста и лека. Разпределението на въртящия момент между предния и задния мост е базирано на система съединители с бърза реакция. Като опция за пакета Circuit, двата спортни диференциала Torsen на всеки мост, променящи въртящия момент и степен на блокировка, осигуряват връзката между лявото и дясното колело и естествено и директно управление на колата.

Авангардната система използва предавателни числа на предното и задното главно предаване с малка разлика. Това позволява теоретично съотношение на въртящия момент преден-заден мост от 100:0 като кола с изцяло предно предаване до 0:100, типично за автомобил с изцяло задно предаване. Тази гъвкавост осигурява големи предимства по отношение на представянето пред системите с непостоянно двойно предаване, използващи два набора съединители в единия мост или тези с постоянно двойно предаване с междуосев диференциал.

Системата GR-Four е също и значително по-лека. Водачът може да настрои работата на двойното предаване в зависимост от неговото предпочитание или пътната ситуация, използвайки регулатора за режима 4WD. В режим Normal разпределението на въртящия момент преден-заден мост е 60:40, в режим Sport балансът се променя към приоритет към задния мост с разпределение 30:70, осигуряващо удоволствие от шофирането на пътища със завои и писти. Режимът Track осигурява разпределение 50:50 за бързо движение по писти, състезателни трасета или специални етапи. Във всеки от режимите балансът на въртящия момент се настройва автоматично в зависимост от действията на водача, поведението на колата или условията на пътя.

Докато стандартният нов Yaris е оборудван със задно окачване с торсионна греда, GR Yaris разполага с независимо окачване с по два триъгълни носача на колело, като всеки елемент е оптимизиран с цел постигане на по-добра динамика. Предното окачване е тип McPherson. Спортната спирачна система включва големи предни дискове с диаметър 356 мм, канали и 4-бутални спирачни апарати. Като опция за GR Yaris се предлага пакета Circuit, който включва диференциали Torsen на предния и задния мост, адаптирано за по-динамично управление на писта окачване и 18-инчови ковани алуминиеви джанти с гуми Michelin Pilot Sport 4S с размер 225/40 R18.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.