От 1997 до 2018 година най-големият модел на Toyota в Европа беше Avensis, от който бяха направени три поколения. Само последното имаше два фейслифта. След това Toyota обяви, че спира Avensis и така в Европа марката остана без представител в D-сегмента, където от много години лидер е Volkswagen Passat. В началото на тази година Toyota обяви, че ще върне на европейския пазар един отдавна забравен модел – Camry. 

В родината си Япония авторитетът на Toyota Camry е безупречен, а в Америка седанът придоби безпрецедентна популярност и се превърна в абсолютен бестселър. Сега Camry се завръща в Европа и у нас, където е представен само като хибрид.

Външният вид на Toyota Camry Hybrid прави впечатление с тънката, широка и дълбока горна решетка, която подчертава емблемата на Toyota и интегрира тънки предни светлини в краищата си. Фаровете използват LED технология и имат силно отличителни дневни светлини. Голямата трапецовидна долна решетка се простира по почти цялата ширина на бронята. Страничните ъгли сякаш притискат решетката и създават визия, която подчертава широката следа и целеустремената стойка. Формата на хоризонтално подчертаните ъгли в долния ръб на бронята прелива в праговете и подчертава спортния преден спойлер, като подсилва усещането, че автомобилът е близо до пътя. По-ниската решетка има хоризонтални ребра, които са изработени прецизно и карат Camry да изглежда по-агресивно, широко и мускулесто.

В профил ниският преден капак и ниската линия на покрива се комбинират с ниска позиция на седене, като по този начин центърът на тежестта визуално се сваля надолу. Раздутите арки на калниците разширяват купето, като подчертават стабилната и спортна стойка на автомобила. Купето комбинира удължена линия на покрива с малки странични стъкла, разположени в зоната на междуосието, за да се създаде стилен спортен вид. Аеродинамичните ъгли на бронята преливат от LED светлините и подчертават широката и спортна стойка на Camry. Комбинацията от остри линии, издължени плътни панели и изящно заоблени повърхности придава на модела изтънчен характер, достоен за седан от премиум сегмента. Новото Camry се предлага със 17-и 18-инчови алуминиеви колела.

Влизайки в салона на Toyota Camry Hybrid първото нещо, което хваща окото, е новото табло. В интериора са използвани приятни на външен вид и допир материали, кожената тапицерия е с високо качество, а елегантните вложки, имитиращи дърво, изглеждат доста добре. Уникалният за сегмента интерфейс на Camry Hybrid разполага с три лесни за четене информационни дисплея с висока видимост и наситени цветове. Точно пред погледа на водача има 10-инчов Head-up дисплей, между уредите на таблото е интегриран 7-инчов дисплей, а на централната конзола се намира 8-инчовият дисплей, включващ мултимедийната система Toyota Touch 2. В системата са се появи функции, от които можете да следите информацията за работата на хибридната система. Всичко в салона изглежда модерно, функционално и практично. Звукът от аудиосистемата JBL е просто страхотен, дори когато свържете смартфона си и слушате музика през него.

На предните седалки е удобно дори за хора с ръст 1,95 метра и едро телосложение, така че колата е една от малкото, в която ще седнат комфортно хората с размер XXL. На седалките няма досадни странични опори, които да създават дискомфорт на едрите хора, всичко е подредено ергономично и така, че преди всичко да е удобно за водача. За пътниците отзад също има достатъчно място, дори ако са високи 1,90 метра. Те могат да седнат удобно без да опират коленете си в предната седалка, а за пътниците със среден ръст тук ще е невероятно просторно. Задният ред седалки е оборудван с електрическо задвижване и с право може да се смята за най-удобния в този клас. Облегалката се регулира, има електрическа щора за задното стъкло и механични щори на страничните стъкла. В салона са поставени два USB изхода за зареждане на мобилни устройства, а 3-зоналният автоматичен климатик позволява да се контролира отделно климата на задния ред седалки.

Бензинов двигател и електромотор работят заедно за максимална ефективност на пътя

Когато чуем хибрид, най-напред се сещаме за успешната Toyota Prius. Новото Camry Hybrid е като перлата в короната на Toyota. Под предния капак са инсталирани 2,5-литров бензинов двигател и електрически мотор. Бензиновият двигател е с мощност 178 к.с. Електромоторът е с мощност 120 к.с. В резултат на това сумарната мощност е общо 218 к.с. и това наистина се усеща при ускорение. Японският седан спринтира от място до 100 км/ч за 8,3 секунди. Динамиката на ускорението за изпреварване също е доста добра. При потегляне винаги движението започва с електродвигателя и чак тогава се свърза бензиновият двигател. Благодарение на това е много лесно да ускорите както гладко, така и сравнително рязко.

Комбинацията от два мотора дава приятна доза динамика. Ускорението не може да се нарече мълниеносно, но Camry има достатъчно запас от мощност. Единственото неприятно нещо е монотонното увеличаване на оборотите, както във всички двигатели без турбокомпресор. Това не е досадно, тъй като звукът на двигателя не е противен. При всички тези динамични характеристики, Toyota Camry Hybrid харчи само 6,1 л/100 км, като се има предвид, че тествах колата в различни режими – изпробвах ускорението от място до 100 км/ч, карах по магистралата със 140 км/ч и шофирах по планински серпентини. На градско огромната лимузина харчи не повече от 4,5 л/100 км. Така че като заредите догоре резервоара от 50 литра, ще можете да изминете над 1000 км до следващото пълнене.

Новата Toyota Camry във версията Hybrid е с нисък център на тежестта и малък просвет, така че се управлява добре и се контролира лесно, без изненади. Новата Toyota Camry Hybrid е с предно предаване и не е направена за планински състезания, но на магистралата се държи стабилно и предсказуемо, без да тревожи с недозавиване и клатене. Разбира се Camry Hybrid може да се движи и само на електрическа тяга с активиране на функцията EV, но електрическият пробег е относително малък. Режимът EV е по-подходящ за задръствания или шофиране с ниска скорост при излизане от гараж.

Специално внимание заслужава оборудването на Toyota Camry Hybrid, което със сигурност е най-богатото в сегмента. В най-високото ниво Luxury колата разполага със система за наблюдение на слепите зони, електрически регулируем волан, Head-up проекционен дисплей, безжично зареждане за мобилни телефони и 8 сензора за паркиране по периметъра на каросерията, както и камера за движение на заден ход. Освен това има и система за аварийно спиране, както напред, така и назад. С това богато оборудване Toyota Camry Hybrid струва 74 000 лева, което я превръща в изгодна сделка.

Технически характеристики

Toyota Camry Hybrid

2,5-литров бензинов двигател и електрически мотор

е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

218 к.с. сумарна максимална мощност

221 Нм макс. въртящ момент при 3600-5200 об/мин

8,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

4,3 л/100 км среден разход на бензин

101 г/км емисии на СО2

60 999 лева цена на базовия модел

По темата: Toyota Toyota Camry Camry хибрид
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият SsangYong Musso е надежден, атлетичен, мощен и комфортен всъдеход

Коравият корейски пикап

Новият SsangYong Musso е надежден, атлетичен, мощен и комфортен всъдеход

Южнокорейската компания SsangYong е добре известна по целия свят със своя голям всъдеход Rexton и компактните кросоувъри като Korando и Tivoli. През миналата година на автосалона в Женева корейците представиха новото поколение на 5-местния пикап SsangYong Musso с двойна кабина. Моделът осигурява лукса на първокласния всъдеход Rexton, комбиниран с функционалността на полезния товар и задвижване на четирите колела 4x4 със стандартни и понижаващи предавки.

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

Има защо да бъде успешен

Volkswagen Passat е станал още по-рафиниран и привлича с богато оборудване и нови технологии

През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.