0

В исоките цени на горивата, както и постоянно увеличаващите се екологични норми към съвременните двигатели принудиха автомобилните производители да правят все по-икономични коли. Един от най-екологичните и икономични варианти на задвижване е двигател, който да работи на природен газ, популярен у нас като метан. През миналата година германският концерн Volkswagen пусна на пазара комбито Golf Variant 1.5 TGI на метан, което благодарение на своята висока ефективност и ниски разходи за гориво е най-изгодният вариант за придвижване в класа си.

Високите цени на горивата, както и постоянно увеличаващите се екологични норми към съвременните двигатели принудиха автомобилните производители да правят все по-икономични коли. Един от най-екологичните и икономични варианти на задвижване е двигател, който да работи на природен газ, популярен у нас като метан. През миналата година германският концерн Volkswagen пусна на пазара комбито Golf Variant 1.5 TGI на метан, което благодарение на своята висока ефективност и ниски разходи за гориво е най-изгодният вариант за придвижване в класа си.

Новият Volkswagen Golf Variant 1.5 TGI BlueMotion се задвижва от новия 1,5-литров бензинов турбодвигател, който фабрично работи на бензин и метан. Електрониката превключва автоматично между двете горивни системи, без това да се усеща от водача. Максималната мощност на мотора е 130 к.с., съчетан със 7-степенната роботизирана автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Реалният разход на гориво, постигнат у нас в нормални условия, е само 3,7 кг метан на 100 км, според бордовия компютър. Проста сметка показва, че при цена на метана от 1,42 лева за 1 кг в бензиностанции „Лукойл”, разходът за изминаването на разстояние от 100 км е едва 5,26 лева или точно толкова, колкото е обявено за колата от официалния вносител „Порше БГ”.

Новият Volkswagen Golf Variant 1.5 TGI пристигна при европейските дилъри за радост на тези, които обичат да пътуват комфортно, докато харчат по-малко за гориво. При новото комби значително е намален обемът на резервоара за бензин, който сега е само 9 литра, което превръща метана в основно гориво за автомобила. Комбито Golf Variant 1.5 TGI е оборудвано с общо три резервоара, които могат да съберат 17,3 кг метан. При нормални ежедневни пътувания в града, природният газ е достатъчно за изминаването средно на около 400 км, а извън града автономният пробег на метан достига максимум 500 км. По този начин консумацията на гориво никога няма да напряга собственика си, защото у нас има колонки за зареждане на метан на всеки 200-300 км, а понякога и по-често. Дори в града, в задръстванията и в най-натоварения трафик, новият Golf консумира максимум 5,8 кг метан на 100 км. Това означава, че германското семейно комби струва на собствениците само няколко лева за всяко пътуване.

За да проверим това, взехме за тест новия Volkswagen Golf Variant 1.5 TGI и го изпробвахме в реалните условия на българските пътища по маршрута между София, село Труд и село Житница. В края на теста бордовият компютър на комбито Volkswagen Golf Variant 1.5 TGI отчете консумация на гориво от само 3,7 кг/100 км. По магистралата разходът не надвиши 4,1 кг/100 км. При много икономично шофиране с постоянна ниска скорост колата харчи едва 3,0 кг метан на 100 км. По отношение на ефективността колата показа един от най-добрите резултати, което означава, че за изминаване на разстоянието от 150 км консумацията на метан струва само 7,89 лева. Трябва да се има предвид, че по-голямата част от пътя е магистрала, но ако се движите по Подбалканския път например, разходът може да падне и до 3,6 кг/100 км. Резултатът от теста на Golf Variant 1.5 TGI е наистина много впечатляващ и превръща комбито в истински спестовник на пари.

Една от силните страни на Volkswagen Golf с практичната каросерия Variant и с 1,5-литровия турбодвигател с мощност 130 к.с. е преди всичко стилният дизайн. Колата изглежда динамично, дори когато стои неподвижно. Освен това комбито притежава отлична ергономия, удобни седалки, бърза и прецизна автоматична скоростна кутия DSG, и двигател, който винаги произвежда достатъчно тяга. Към това добавете и просторния багажник с обем от 424 до 1439 литра, който въпреки намалената височина поради поставянето на резервоарите за метан под пода, с лекота събира няколко големи куфара и множество раници и чанти. Всичко това заедно с голямото вътрешно пространство, осигурява удобство и сигурност за пътниците и водача. Не случайно една от най-големите таксиметрови компании у нас избра именно този модел за новия си автопарк за София и региона.

Новият Volkswagen Golf Variant 1.5 TGI BlueMotion се предлага в средното ниво Comfortline, което включва богато стандартно оборудване и струва 52 907 лева. Комбито e серийно оборудвано с пълен набор от въздушни възглавници, множество асистенти за сигурност и интелигентни системи за подпомагане на водача, които гарантират повишен комфорт на шофиране и спомагат за справяне в критични ситуации. Тестваният автомобил на снимките е с щедро опционално оборудване, произведен е през есента на 2019 година и е изминал пробег от едва 10 000 км, като в момента се продава от Das WeltAuto само за 47 900 лева. Въпреки че седмото поколение на Volkswagen Golf е в края на жизнения си цикъл, комбито Variant ще продължи да се произвежда до края на 2020 година и е практичен избор и много изгоден модел за покупка.

Технически характеристики:

Volkswagen Golf Variant 1.5 TGI BlueMotion DSG

1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

130 к.с. макс. мощност при 5000-6000 об/мин

200 Нм въртящ момент при 1400-4000 об/мин

10,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

207 км/ч максимална скорост

3,7 кг/100 км среден разход на метан

116 г/км емисии на СО2

52 907 лева цена на модела Comfortline