Това е новата мерна единица за лукс
11

Това е новата мерна единица за лукс

BMW Серия 8 Gran Coupe пленява с елегантен дизайн, разкошен салон и динамично представяне

През 2018 година BMW възроди легендарната Серия 8, като новият модел дебютира първоначално като спортно купе с две врати и разкошен кабриолет. През миналата година към тях се присъедини и модел с 4 врати, който по традиция носи името Gran Coupe. От една страна новият модел е идеологичен наследник на спряното от производство BMW Серия 6 Gran Coupe, но от друга новата „осмица” става най-ексклузивният модел в гамата на баварците с елегантния си дизайн, разкошния си салон, мощните си двигатели и динамичното пътно поведение, характерно за истинските спортни коли.

Новото BMW Серия 8 Gran Coupe е по-голямо от купето, като дължината му е увеличена с 231 мм и достига 5082 мм, широчината е 1932 мм, височината му е само 1407 мм, а междуосието е 3023 мм. Вратите и предният капак са изработени от алуминиеви сплави, което е намалило теглото на базовата версия до 1775 кг.

Един от най-силните аргументи при покупката на автомобил винаги е бил неговият външен вид. Затова дизайнерите на BMW са се постарали новото BMW Серия 8 Gran Coupe да бъде едновременно елегантно, спортно, агресивно и изящно. Моделът има удължен профил с дълъг преден капак, висока линия на прозорците и елегантна извивка на покрива. Фирмената радиаторна решетка е голяма, но фаровете са много тесни, което придава на предницата агресивна визия на хищник. Светлините са LED, а като опция се предлага и лазерна оптика.

В профила ясно се открояват отворите в предните калници, а задните калници са сериозно разширени. В задната част правят силно впечатление тесните LED светлини, а в капака на багажника е интегриран спойлер. Двойните ауспухови накрайници на изпускателната система с трапецовиден контур ограждат долната част на задната броня. Версията с M-пакет има увеличени въздухозаборници в броните и аеродинамични елементи, а стандартните 18-инчови джанти от леки сплави са заменени с големи 20-инчови с нископрофилни гуми.

Интериорът на BMW Серия 8 Gran Coupe изящно продължение на външността на модела. Стилните и чисти линии, ергономичната подредба на контролните уреди, качествените материали и прецизната сглобка предизвикват удоволствие за всички сетива. Още с влизането, сякаш се пренасяш в бутиков 5-звезден хотел. Интериорът е обзаведен със скъпа кожа и алкантара, полиран алуминий и възможно най-меката пластмаса, които създават усещането за изтънчена обстановка. Воланът, таблото и централната конзола са облечени в практична черна кожа, а седалките, тапицериите на вратите и дръжките са издържани в елегантна светла кожа.

Педалите и праговете са покрити с метални детайли. Селекторът за режимите на трансмисията и бутона за стартиране на двигателя са украсени с кристал. Всички данни се показват на дисплея пред водача, като неговата конфигурация може да бъде променена според индивидуалните желания. Данните могат да се проектират и на предното стъкло. Типично за BMW, централният панел е леко обърнат към водача. Над него е поставен 10,25-инчов дисплей на мултимедийната система iDrive. Той е чувствителен на допир, но въпреки това е запазен и кръглият джойстик на централния тунел, като са добавени гласови команди и разпознаване на жестове. Бутоните на аудиосистемата и автоматичния климатик са малко и добре подредени.

Новото BMW Серия 8 Gran Coupe е оборудвано с електрически предни седалки и кормилна колона с настройки на паметта. Специалните спортни седалки са меки и удобни, със странични опори, сякаш са изваяни според човешкото тяло. Имат и отопление, и вентилация. Множеството настройки на функционалните седалки позволяват да се коригира всичко до най-малкия детайл и да заемете най-удобната позиция зад волана. Водачът и пътникът до него са разделени от централния тунел. Под двата подлакътника има плитка кутия за дребни предмети.

За шофьора и пътника до него интериорът е идентичен с този на купето и кабриолета на Серия 8. Разликата между тях и Gran Coupe е при пътниците отзад. Благодарение на увеличеното междуосие и по-високата линия на покрива, на втория ред в Gran Coupe има две удобни седалки за комфортно пътуване на двама пътници с ръст до 1,90 метра, като е предвидено достатъчно място и за краката, и за главите им. Между двете седалки има и трето място за сядане, което може да бъде използвано за кратки пътувания и е оборудвано с предпазен колан. Обемът на багажника е 440 литра, което позволява транспортирането на три чанти за голф. Капакът се отваря и затваря с електрическо задвижване, което е възможно да се задейства и само със сензори.

Богатото оборудване на BMW Серия 8 Gran Coupe включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, четиризонов климатроник, сензори за светлина и дъжд, аудиосистема с 11 високоговорителя, сателитна навигация, автопилот за паркиране, Wi-Fi, Bluetooth, адаптивен круиз контрол с автоматична спирачна система. На борда има 6 въздушни възглавници, системи за стабилизация и контрол на налягането в гумите. Списъкът с опции включва достъп до салона от смартфона на водача, 4 камери за пълен 360-градусов обзор от птичи поглед, система за нощно виждане и система за полуавтономно движение.

BMW 840d xDrive Gran Coupe - дизелов спортист, пригоден за дълги пътешествия

Първоначално новото BMW Серия 8 Gran Coupe се предлага с три турбодвигателя с технологията TwinPower Turbo. Базовият модел BMW 840i се задвижва от 3,0-литров редови 6-цилиндров с мощност 340 к.с. Следва го BMW M850i с големия 4,4-литров V8 с мощност 530 к.с. Със същия двигател е оборудван и топмоделът M8 Gran Coupe, при който мощността достига 600 к.с., а суперспортната версия M8 Competition е заредена с рекордните 625 к.с. Уникалният в сегмента на новото BMW Серия 8 Gran Coupe дизелов двигател предлага комбинация между спортни характеристики и уверена пригодност за дълги пътувания. Моделът BMW 840d xDrive Gran Coupe се задвижва от 3,0-литров редови 6-цилиндров турбодизелов мотор с мощност 320 к.с. Максималният въртящ момент от 680 Нм, наличен още при 1750 об/мин позволява спокойно и тихо пътуване при ниски обороти, както и мощни междинни ускорения.

Динамиката е отлична и голямото купе спринтира от място до 100 км/ч само за 5,1 секунди. Стандартната 8-степенна автоматична трансмисия превключва неусетно предавките и серийно може да бъде управлявана от лостчета за превключване на волана. При ускорение автомобилът демонстрира характер на истински спортист, тъй като реакцията и при най-малкото натискане на педала на газта е незабавна. В града при нормален трафик разходът на гориво е 7,7 л/100 км, а на планински път при спазване на ограниченията за скоростта колата харчи скромните 6,2 л/100 км. Дори при спортно темпо на шофиране, консумацията трудно надхвърля 8,2 литра. Освен това BMW 840d xDrive Gran Coupe е пригодно за използване през цялата година, дори и през зимата, тъй като моделът е оборудван със система за задвижване на всички колела xDrive, въпреки че през повечето време въртящият момент се предава само на задния мост. Ако е необходимо, тягата се предава и на предната ос, което значително подобрява сцеплението и повишава стабилността през зимата.

Новото BMW 840d xDrive Gran Coupe захапва пътя, сякаш се движи по релси. Колата стриктно следва корекциите на волана и описва завоите по зададената крива. Управлението е точно и информативно. Предвидени са и адаптивни амортисьори за намаляване на наклоняването на каросерията в завоите. Голямото купе вози по-комфортно, отколкото моделът с две врати, дори с нископрофилни гуми и спортно окачване. Автомобилът има много висококачествена шумоизолация и ефективни спирачки, които позволяват спирачният път от 100 км/ч да се съкрати под 35 метра. Новото BMW Серия 8 Gran Coupe вече се продава у нас, а цените започват от 179 150 лева за модела 840i Gran Coupe.

Технически характеристики

BMW 840d xDrive Gran Coupe

3,0-литров 6-цилиндров битурбо дизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport

320 к.с. максимална мощност при 4400 об/мин

680 Нм въртящ момент при 1750-2250 об/мин

5,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,3 л на 100 км среден разход на дизел

166 г/км емисии на СО2

192 550 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.