Топ лектори дискутират дигиталните предизвикателства пред бизнеса

Топ лектори дискутират дигиталните предизвикателства пред бизнеса

Еврокомисар Мария Габриел открива форума

Българският комисар по цифровата икономика и общество Мария Габриел ще вземе участие в дискусионния форум „Дигитални предизвикателства пред съвременните компании“. Събитието е по инициатива на Българската търговско-промишлена палата и Национална бизнес мрежа и се провежда утре (30 ноември) в Гранд Хотел София. Медийни партньори на дискусията са Информационна агенция и вестник "Монитор".

Събитието ще събере представители на правителството и бизнеса, които ще представят възможностите, които дигитализацията отваря пред компаниите, но и рисковете, за които все още не сме готови. По време на форума изказване ще направят зам.- министърът на икономиката Александър Манолев, председателят на УС на БТПП Цветан Симеонов и Десислава Иванова, председател на УС на Национална бизнес мрежа. Зам. изпълнителният директор на БАИ Маджиде Ахмедова ще говори за иновации, инвестиции и дигитализация в българския бизнес. С цялата програма може да се запознаете тук.

Предизвикателствата в регулацията и сътрудничеството между институциите в светлината на приоритетите на ЕС ще бъдат анализирани и дискутирани от водещи експерти и представители на авторитетни организации, като GS1 България, Фондация „Право и интернет“, Норвежко-Българската бизнес група, Канадско-Българската бизнес група, Институт на дипломираните финансови консултанти, Фондация „Сийдър“, адвокатска кантора „Георгиев, Тодоров и ко“ и Global Group. 

Лекторите

Наталия Кирилова, изпълнителен директор на “Диджитал Маркетинг Груп”, ще говори за агресивното навлизане на новите технологии. Как те променят начина, по който комуникираме, работим, пътуваме и живеем като цяло? Ефектите ще се усещат и засилват по-силно с всяка следваща година, подтиквани от огромен брой компании, които инвестират милиарди в разработването на нови технологии. Основните предизвикателства, с които съвременните бизнеси, следва да се справят са свързани с управлението на растежа чрез дигитални технологии, управлението на огромния масив данни, които ни заобикалят (т.нар. Big Data), навлизането на изкуствения интелект в ежедневния живот и защитата на личните данни на всеки един от нас. Как ще работим? Как ще избираме? Какво се знае за нас? Това са част от въпросите, на които Кирилова ще се опита да даде отговори.

Бистра Папазова, СЕО "Кобилдър Интернешънъл", ще разкаже за бизнес средата и условията в Норвегия, които подпомагат развитието на иновации. Един от ключовите фактори са държавните механизми за насърчаване на иновациите в стартиращи компании и малки и средни предприятия. Добри практики в норвежката бизнес култура са другият важен аспект, който Бистра Папазова ще представи през погледа на норвежка компания, успешно установила бизнес в България.

Темата на Миряна Александрова, изпълнителен директор на Норвежко-българската бизнес група, е ролята на организацията за развитието на норвежко - българските бизнес взаимоотношения. Като представител на норвежкия бизнес в България НББГ има задачата активно да промотира норвежките ценности, свързани с нулева толерантност към корупция, прозрачност, открит диалог, равнопоставеност, устойчиво развитие и имплементирането на корпоративна социална отговорност в ежедневната дейност на фирмите.

Темата за КСО в България – мисията (не)възможна ще продължи Александрина Димитрова, изпълнителен директор на фондация „Сийдър“. Презентацията й се фокусира върху възможностите, които дигиталните платформи предоставят на компаниите за реализиране на тяхната корпоративна социална отговорност и предизвикателствата, свързани с тяхното използване. Александрина ще представи примери от практиката на фондация „Сийдър“ в провеждането на дигитални кампании за набиране на средства с бизнеса и ще даде своето експертно мнение каква е формулата за реализиране на успешна програма за корпоративна социална отговорност с дългосрочен и значим социален ефект.

Считано от май 2015 г. един от 10-те политически приоритета на Съюза е изграждането на силен единен цифров пазар на ЕС - преминаване от 28 национални пазара към един пазар чрез премахване на регулаторни пречки посредством наднационална и хармонизирана регулация. Очаква се това да донесе 415 милиарда евро годишно на икономиката на ЕС и да доведе до създаването на стотици хиляди нови работни места. За разлика от други държави и икономически обединения обаче, редом с постигането на икономически растеж и създаването на високо конкурентна онлайн среда, визията на ЕС за единен цифров пазар предвижда и осигуряването на висока защита на правата на гражданите, техните лични данни и информация, подобрена кибер-сигурност и вменяване задължения за отчетност и отговорност на бизнеса в дигиталното пространство. Адвокат Лена Бориславова от кантора „Георгиев, Тодоров и Ко“ ще се фокусира върху ролята на ЕС като лидер в сферата на цифровизацията или стремежът към регулация и сигурност създава пречки пред икономическия растеж и къде е балансът между двете? – тези и други въпроси ще бъдат поставени по време на кратка презентация на тема „Европейският регулатор в борбата за лидерство на дигиталния пазар“.

Събитието се организира със специалното участие на Мъгърдич Халваджиян, управител на „Глобал Филмс“ ЕООД, който ще сподели своя опит, виждания и история на успеха в панела: “Лидерство и управление в дигитално време“. Халваджиян е известен продуцент на тв предавания, завършва режисура в Нов български университет, където преподава „Режисура и продуцентство в телевизионния шоу бизнес”. През 2002 г. основава продуцентските къщи „Глобал филмс” и „Глобал вижън", които в последствие стават част от "Глобал груп".

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.